--Vastlopers--

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik heb de laatste tijd met een pc last van "vastlopers"
Denk dat ie te warm loopt.......

- Board temperatuur 73,0 graden
- CPU temperatuur 34,0 graden
- Power/Aux temp 70,0 (ook wel 75,0) graden

De temperaturen wisselen nog al. Pc is vandaag een paar keer vastgelopen, temperatuur van de Power was toen 75 graden.

Heb ook nog het programma MBM 5 geinstalleerd en die geeft op drie sensoren 73 graden aan (weet alleen niet voor welk onderdeel)

Ik vind 70 graden nog al aan de hoge kant.

Hebben jullie enige sugesties ?

Mijn Dank is Groooot :thumb:

Heb je de kast al eens open gemaakt en met een kwastje de stof verwijderd tussen de fan's(ventilatoren) en koelblokken?

Hoe heb je dat gemeten, want er zit veel verschil tussen je CPU en je motherbord..

Dank voor jullie snelle reacties,,,,,

Ik zal het nog eens nakijken maar hij is volgens mij brandschoon.
Zal de temp nog eens checken.:rolleyes:

Hoi Mannen,

De PC is brandschoon en de fans lopen, de fan die op de processor zit heb ik nieuw gekocht.

Meting verricht door Sandra (SiSoftware)

Wat zou ik verder nog kunnen doen......:rolleyes:

Als je kijkt in je BIOS, zie je daar ook vaak een temperatuur staan.
BIOS: F2, F10 of DEL bij opstarten voor de meeste moederborden.

En je kan ook nog eens kijken met een ander programma om te kijken of de metingen van Sandra kloppen.

Hoi Mannen,

De PC is brandschoon en de fans lopen, de fan die op de processor zit heb ik nieuw gekocht.

Meting verricht door Sandra (SiSoftware)

Wat zou ik verder nog kunnen doen......:rolleyes:

En hoe is die gemonteerd? met siliconen koel pasta? of met een thermal pad? en daar ook de folie van verwijderd?

Als de warmte niet in het koelblok komt, vanaf de processor, dan is het koelblok niet erg warm, en de processor kan zijn warmte niet kwijt, voel dus eens aan het koelblok, als die ook 70 graden is, kun je hem niet vasthouden.

Tussen het koelblok en de processor bevindt zich koel pasta. Het koelgedeelte is niet zo lang geleden nieuw gekocht.

Alle ventilatoren werken (voeding, processor en kast).
Nadat de computer is uitgezet alle betreffende onderdelen vastgehouden. Dit zijn de bevindingen:
- koelblok op de processor, niet warm;
- processor, niet warm;
- cpu, niet warm,
- voeding, redelijk warm;
- 2x harde schijf, allebei heet (je brandt niet je vingers).

De harde schijven zijn dus het warmst van alle onderdelen

Als het koelblok op de processor, of cpu zit, die zijn hetzelfde, ik weet dus niet wat je ermee bedoeld:confused: , kun je daar niet bij, om deze aan te raken, en als in de bios die temp te hoog staat, en het koelblok is niet al te warm, is het kontakt tussen deze 2 niet goed.

Harde schijven, tja die worden vaak op elkaar gemonteerd, dat is niet handig, vooral als er ook geen ventilator voor zit.

Maar, al met al, als je aangeeft dat de cpu temp te hoog is, en je deze kunt aanraken, wat niet kan, dan klopt er iets niet, in het verhaal.

Kijk eens met Everest of je de temperatuur van de harde schijven kunt meten, deze mag eigenlijk niet boven de zestig graden uit komen. Je weet tenslotte maar nooit.

Hallo

Controleer eens of het koellichaam zelf wel korrekt op de c.p.u. is gemonteerd.

Meet de temperaturen d.m.v. de b.i.o.s.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan