vastlopers

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie kan mij raad geven bij het vlg. probleem.
Een computer van 2 maanden oud vertoond het vlg. probleem (en steeds vaker) dat hij regelmatig vastloopt wel zo`n 10x per uur of zo. Het maakt niet echt uit waarmee men bezig is. Tekstverwerken in word, op internet explorer wat intypen, film bewerken in studio9. steeds opnieuw loopt hij vast.
Het gebruik van ctrl-alt-delete moet dan worden gebruikt om hem weer op gang te brengen.
Ik heb een foutenlogboek van de laatste week opgeslagen en doe ik hierbij. Heeft iemand ook maar een flauw idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Vast bedankt.

Bijlagen

hahahhah goeie, zal precies hetzelfde doen hun probleem toch als je eraan gaat klooien heb je geen garantie meer . En wij kunnen niet precies zien wat het probleem is want wij zitten niet bij die pc bij jou , dus kan het niet ondervinden . Zal hem lekker terug brengen :)

Gebruik je xp home?

Doe dan eerst dit:
http://support.microsoft.com/kb/328213/nl

Het schijnt een foute verwijzing te zijn naar een bestand wat niet is meegebakken in xp home. Er is een hotfix voor waarmee je misschien je pc niet weg hoeft te brengen naar de leverancier. Probeer die oplossing eerst. Softwarematige fouten vallen namelijk, voor zover ik weet, niet onder de garantie.

Misschien ook handig om eerst even je geheugen te testen met memtest. Als je aan kunt geven dat je een defecte module hebt, zijn ze vaker geneigd om je sneller te helpen omdat dit probleem binnen 5 minuten opgelost kan zijn.

Bedankt voor je tip.
Ik ga het proberen, als het lukt laat ik het weer horen.
Groetjes,
Ria

Bedankt voor jullie hulp/
Ik ben met de computer aan de slag gegaan. De link geprobeerd, maar daar kwam ik niet echt uit. Ben toen via microsoft alles gaan updaten wat maar te updaten kon zijn. Heb de stuurprogramma`s gecontroleerd, en..... een toetsenbord met draad aangesloten i.p.v. het draadloze toetsenbord.
En zowaar. De computer draait als een zonnetje.
Misschien heeft iemand anders hier ook nog een keertje wat aan.
Gr. ria:thumb:

Eej ria
Zorg er altijd voor dat je computer beschikt over de nieuwste software updates van microsoft.
Als je de draadloze toetsenbord, moet je hem gewoon aansluiten , Moet geen probleem zijn , je moet alleen je kastje van je toetsenbord aansluiten op een USB , sofware heeft ie niet nodig en anders ga je naar start > configuratie scherm > Windows update > gaat ie zoeken naar alle updates voor jou computer > en instaleren die hap :p ( dit doet ie ook hardwarematig voor je ) bijv voor je draadloze toetsenbord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan