Vastlopers

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek naar .DMP bestanden op je pc of in je profielmap op het netwerk, indien omgeleid naar een share. Denk eraan ook verborgen mappen te doorzoeken en ook systeemmappen.

Lees deze discussiedraad, vanaf het deel waar ik praat over de Debugging tools for Windows.

Heb je 1 of meer .dmp bestanden gevonden, probeer dat bestand ergens heen te kopieren en dan te analyzeren met die Debugging tools voor een mogelijke oorzaak (!analyze -v, zie die discussiedraad).

Succes,

Tijs.

Heb gezocht op dump files maar als die moeten worden aangemaakt bij elke hang dan zijn daar geen dumps van, de laatste is van begin deze maand en dat rijmt niet met het patroon van vastlopers die ik heb gehad.

Vraag je dan af of het niet toch stiekem een probleem is met de hardware? Koeling, voeding en stof komen het eerst in aanmerking.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet meer. Ik heb laatst nog de kast opengehad en schoongemaakt.
Vandaag ook weer een hoop missers, volgens mij ook i.v.m. een ingeprikte memory stick.
Dus toch weer dat vermoeden dat het ergens in het aanspreken van de beschikbare schijven zit. Ik weet dat als ik -zoals al eerder vermeld- veel acties doe in de combinatie programma's/verkenner de vastlopers op de loer liggen. Wanneer de vastloper dan komt blijft onvoorspelbaar. Nog steeds zie ik er geen patroon in. Met die stick erbij in ging het helemaal vaak mis. Ook als ik een tijdje niks heb gedaan en dan weer flink aan de gang ga lijken de vastlopers vaker voor te komen.
Ik weet ff niet of ik het al eerder heb vermeld maar een half jaar geleden is ook al onder garantie het moederbord vervangen.
Ik denk dat ik morgen de leverancier de duimschroeven aandraai en dat ik een nieuwe kast eis. Als niemand er een verklaring voor heeft dan moet dat hele ding maar terug naar HP en zoeken ze het daar maar uit zonder dat ik er last van heb.

Ben ik weer na lange tijd.
Heb het tot nu nog steeds aangekeken, kast is terug geweest en diverse hardware delen zijn vervangen. Nog steeds zonder resultaat.
Heb verschillende software applicaties verwijderd en daar andere versies voor geinstalleetd om conflicten uit te sluiten.
Nog steeds zonder resultaat. Al de IT ers die ik ken kunnen nix met de klacht.
Nu heb ik sinds 2 dagen een patroon ontdekt dat de vastlopers ontstaan als ik een programma afsluit. Dus niet door veel te wisselen wat ik eerder dacht maar puur als ik wat afsluit. Met name office (excell en word) maar niet elke keer. Maar als ik verkenner afsluit kan ik er eigenlijk op wachten. Vandaar ook dat als de pc vastzit er altijd zo'n schermpje opkomt met de melding dat explorer.exe beeindigd wordt als ik afsluit.
Internet kan ik bv altijd straffeloos afsluiten.
Zolang ik alleen maar progs open maar nix afsluit is de pc stabiel.
De verkenner lijkt dus de oorzaak van de ****.
Vraag is nu: wat kan ik daar evt aan proberen te verbeteren???

Ik denk dat het zinvol is om een zgn. HiJackThis logje te deponeren op www.nucia.nl.

Kijk even hier hoe je dat correct kunt doen.

Succes,

Tijs.

= gebeurd, logje was schoon. Kan bijna geen virus of zo zijn want zelfs na format c en schone xp install is het euvel niet opgelost.

Heb ff gegoogled en kwam op microsoft.com wel een verhaal tegen wat redelijk op mijn klacht leek. Daar moest ik het dll bestand duser.dll vervangen voor een nieuwe versie. Echter die download link werkte niet (meer). Gegoogled op duser.dll en heb daar wel een versie gevonden op dlldump.com. Was dus een gokje. Dll vervangen, opnieuw opgestart maar helaas nog steeds vast.
Ik kan nu eindelijk de vastloper veroorzaken. Als ik na het opstarten in uitvoeren, explorer.exe intik, opent de explorer in mijn doumenten. Als ik dan met het kruisje afsluit loopt windows gelijk vast. Als ik "deze computer" open en afsluit met het kruisje is er nix aan de hand. Met andere programma's ook geen last, alleen bij explorer.exe.

Probeer Dial-a-fix, optie Explorer/IE/OE/shell/WMP, en druk op Go.

Als dat niet direct werkt, gebruik dan ook even de opties Programming cores/runtimes en Object linking libraries (OLE).

Herstart daarna Explorer.exe, en hopelijk werkt het dan wel.

Succes,

Tijs.

Heeft nix geholpen. Ik kom wel achter steeds meer dingen. Als ik zo'n vastloper krijg en ik ga naar taakbeheer en sluit explorer.exe af en start hem daarna weer op dan doet alles het weer. Scheelt me weer een herstart bij elke vastloper.
Nog een bewijs dat het wel degelijk in explorer.exe zit.

Kijk even hier voor een methode om explorer-'plugins' als mogelijke oorzaak uit te kunnen sluiten. Ik vermoed nl. dat daar het probleem ligt.

Gebruik methode 2 (de geavanceerde optie dus).

Tijs.

Hallo ,
Ik heb een soortgelijk probleem , ook sinds 2 weken .
Echter ik moest de pc via powerknop herstarten .
Zelfs na het terugzetten van een backup van een jaar geleden ook weer vastlopers .

Heb gisteren de batterij van het moederbord gedurende een half uur verwijderd , daarna weer opgestart en in de bios de tijd en datum weer aangepast ( ook de boot volgorde )
En tot nu toe nog geen vastloper .
T'is het proberen waard
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan