• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vastzetten randeigenschappen cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter geewi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

geewi

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Ik heb in een worksheet bepaalde cellen een rand gegeven EN een invulling. Nu wil ik de invulling een aantal cellen verplaatsen zonder dat de randen 'meegaan'. Ik weet dat ik met copy-paste dit probleem ook op kan lossen maar het gaan mij specifiek om het verplaatsen van de cellen.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Alvast bedankt.
Geert

Cellen kan je niet verplaatsen, wel de inhoud (waarde) en eventuele andere attributen. Laat dus eens in een voorbeeld documentje zien wat je precies bedoelt.

Beste gast0660, Beste Edmoor,

@gast0660: Ja dat is wat ik bedoel maar als ik nu (in jouw file) naast de cellen waar jij een waarde aan hebt gegeven een aantal cellen een waarde geeft en deze probeer te verplaatsen werkt het bij mijn cellen niet. Bij de jouwe wel. Ik zie dat je gebruik maakt van een macro, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.
@ Edmoor: Zie de bijlage voor een voorbeeld. In figuur A zie je een x-aantal blauwe cellen. Deze wil ik verplaatsen (niet knippen-plakken) naar een andere positie. Als ik dit via het 'verplaats commando' doe, worden ook de randen meegenomen naar de nieuwe positie (zie figuur B) terwijl ik de randen op de huidige positie wil laten staan.

Bekijk bijlage voorbeeld verplaatsen inhoud cellen.xlsx

Ik zie nu wat je bedoeld met "verplaatsen". Een gebied selecteren, aan een rand vastpakken en dan naar een andere positie slepen. Dat gaat altijd met alle attributen en niet alleen de inhoud van de geselecteerde cellen.

In bijlage uw vbtje,verplaats maar het blauwe gedeelte.
Is het zoiets wat je bedoelt?
Wat me nog niet geheel duidelijk is, moeten kleur en randen ook komen op plaats waar de cellen naar toe moeten of alleen de waarde?
Ik vrees dat het zonder vba niet zal lukken, althans ik weet geen andere manier.
Ik zie dat je gebruik maakt van een macro, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.
Ik zou niet weten waarom het bij jou niet zou werken.
en deze probeer te verplaatsen werkt het bij mijn cellen niet. Bij de jouwe wel.
Open uw bestand en mijn vbtje, open de VBA editor (ALT + F11), Sleep de UserForm1 uit mijn vbtje naar uw bestand. Maak daarna op uw blad een knopje aan met volgende code
Code:
UserForm1.Show

Bijlagen

@gast0660

Om te beginnen: Bedankt voor je hulp. Ik stel het erg op prijs.
Ja inderdaad: De kleur, de randen en de eventuele inhoud van de cel moeten van de ene naar de nadere plek verplaatst worden. Op de oude plek (waarvandaan ik dus de cellen weghaal) moeten alleen de randen blijven staan.
Ik heb jouw laatste file -waar je een macro in mijn voorbeeld hebt geplaatst- gedownload. Als ik de cellen waar jij de tekst 'verplaats1' en 'verplaats2' selecteer en verplaatst blijven de randen van de cellen niet staan. (hetzelfde als te zien is in mijn voorbeeld 'figuur B'. Zoals eerder aangegeven heb ik geen verstand van macro's: Ik zie een grijze knop staan met de tekst: 'verplaats'. Moet ik hier nog iets mee doen?
Het kan toch niet te maken hebben met het feit dat ik op een mac werk of wel?….
Ik heb nog niet geprobeerd om jouw macro naar mijn file te kopiëren. Voornamelijk omdat ik zie dat de randen in jouw voorbeeld niet blijven staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan