• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vastzetten van gegevens in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan92

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2015
Berichten
6
Hi,

Graag wil ik de verkopen van een de verschillende artikelen per medewerker inzichtelijk maken.

Ik heb een heleboel data, die ik door middel van een draaitabel heb weten te sorteren. Van deze draaitabel heb ik een staafdiagram gemaakt. Waarin een percentage per product per medewerker wordt weergegeven t.o.v. de totale verkopen van deze medewerker.

Echter wil ik om het om het analyseren makkelijk te maken de diagram (makkelijk) kunnen aanpassen dat ik de percentages per artikel kan zien. Wanneer ik alleen Artikel A wil zien, schieten alle percentages naar 100% (omdat de waarden worden berekend op basis van het rijtotaal en de andere artikelen wegvallen).

Als ik alleen Artikel A selecteer, dan wil ik graag dat het het percentage van alleen dat artikel t.o.v. alle verkopen (de andere verkopen moeten dus niet wegvallen).

Mijn vraag is hoe ik dit makkelijk kan doen.


Hopelijk kan iemand mij helpen

Groeten,

Arjan

Bekijk bijlage Aantal producten verkocht in procenten.xlsx
 
Maak een tabel niet groter dan de gegevens die je hebt. Met een extra kolom in de tabel.
 

Bijlagen

  • Aantal producten verkocht in procenten.xlsb
    39,5 KB · Weergaven: 97
Aah top!
Ik had al het idee dat het vrij eenvoudig zou moeten zijn.
Maar fantastisch!
Bedankt.
 
Nu nog graag even de vraag als opgelost markeren. Dit doe je bovenaan je vraagstelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan