Vastzittende mail in postvak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valthère

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Berichten
65
Beste,

Sinds enkele dagen heb ik eer bizar fenomeen met mijn Outlook 2003. (WinXP machine)

één op tien mails krijg ik niet uit mijn out-box. Deze mails zijn niet bepaald zwaar, (meestal enkel tekst met kleine opmaakelementen). Na ellelange voortgang van verzenden geeft dit vak de foutmelding die ik onderaan dit bericht heb geplaatst.

als ik dan het bericht uit de postvak uit wil slepen naar concepten of dergelijke, lukt dit niet. Windows meldt dat deze in gebruik is en wordt verzonden. Ofwel krijg ik volgende melding om box uit te openen: Kan de map niet weergeven. Microsoft Office Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie.

Ook telkens ik opstart (na het afsluiten op de normale wijze) krijg ik eerst een melding dat het gegevensbestand van de mappen niet correct afgesloten is en dat dit wordt gecontroleerd op problemen. Dan start hij automatisch goed op en kan ik nog steeds het bericht niet verzenden.

Onlangs nog gescand op virussen, zonder resultaat. Ook herstarten of heraanmelden geeft geen verschil, daarenboven is de netwerkverbinding in orde, surfen lukt ook zonder problemen.

Iemand enig idee?

Bedankt voor uw reactie.

Foutmeldingen van venster : voortgang van verzenden / ontvangen in Outlook :
"
Bij taak Wouter's Mail - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout 0x800CCC0B
Bij taak Wouter's Mail - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).
Bij taak Wouter's Mail - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC13) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het netwerk. Controleer de netwerkverbinding of de modem.

"
en dan nog de volgende

"

Bij taak Wouter's Mail - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).
"
en dan de deze :

"

Bij taak Wouter's Mail - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout 0x800CCC0B
"
 
lijkt wel een melding van geen verbinding kunnen krijgen etc
werkt internet wel naar behoren?
zijn instellingen van de post servers wel in orde?
is er misschien storing bij je provider?
heb je een virusscanner die roet in het eten gooit bij het controleren van berichten?
 
Beste Jheroen,

lijkt wel een melding van geen verbinding kunnen krijgen etc
==> Dacht ik ook eerst. maar andere emails kunnen perfect verzonden en ontvangen worden, juist die ene blokkeerd.
werkt internet wel naar behoren?
==>ja hoor, geen problemen.
zijn instellingen van de post servers wel in orde?
is er misschien storing bij je provider?
==> Niet dat ik weet, alle andere mails lopen toch binnen.
heb je een virusscanner die roet in het eten gooit bij het controleren van berichten?
==> geen virusscanner ingesteld op deze pc, wel op het linux netwerk waarlangs alles passeert.

Nog een idee?
 
heb je de functie analyse en herstel al eens geprobeerd?
onder help zit deze functie in outlook 2003
wellicht dat je hier iets mee op schiet?
een tip: zorg ervoor dat je sowieso een virusscanner op je systeem gebruikt, virusmakers worden steeds slimmer en controleer ook eens op spyware
het zijn tips maar wie weet lost het iets op!
 
Komt nogal eens voor,het enige wat je kan doen is;

het bericht die de foutmelding veroorzaakt, via webmail direct van de server verwijderen.
 
Geplaatst door apoe
Komt nogal eens voor,het enige wat je kan doen is;

het bericht die de foutmelding veroorzaakt, via webmail direct van de server verwijderen.

dat gaat wat lastig volgens mij als het bericht niet verzonden wilt worden :rolleyes:
 
De mail wordt toch bij de betreffende Provider op zijn
mail-server opgeslagen ?
 
Heb de analyse en herstel functie uitgevoerd, en bericht kan ik zo verwijderen.

Bedankt heren, als' t probleem zich blijft voordoen stel ik deze vraag terug in als niet opgelost.

Groetjes,
 
Geplaatst door Valthère
Heb de analyse en herstel functie uitgevoerd, en bericht kan ik zo verwijderen.

Bedankt heren, als' t probleem zich blijft voordoen stel ik deze vraag terug in als niet opgelost.

Groetjes,

Goed! weer iets opgelost!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan