Vatlopen vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

robenlea

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
8
Hallo

Ik heb een
Intel(R) Core(TM) 2 CPU 6300
Geheugen (ram) 2046
32 - bits bestuuringssysteem
Windows Vista Home Premium

Windows Vista staat er al een aantal maanden op en ik vindt het wel lekker werken, maar ik heb nog steeds last dat hij iedere keer vastloopt, het maakt niet uit met wat voor programma ofzo en het is altijd tussen de 10 en 20 seconden dat hij dan vast staat, ik kan dan helemaal niets doen, na een 2 uur ongeveer heb ik helemaal nergens geen last van en draait echt alles als een speer..............

Wie kan mij helpen

Groetjes Rob
 
Kijk eens in de logboeken door eventvwr.msc in uitvoeren te gebruiken, misschien dat daar de oorzaak staat.
 
Lekker snelle reactie .....

maar ik heb door de logboeken gebladerd maar het zegt me allemaal niets

Bij type gebeurtenis :

+ Fout afgelopen uur 13
+ Informatie afgelopen uur 52

Het zegt me voor de rest helemaal niets

Groetjes Rob
 
Ik heb wat gevonden misschien

dit komt bij de foutmelding bij de logboeken



Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Bij online help, krijg ik de melding :

Helaas
Er is momenteel geen extra informatie beschikbaar over dit probleem in de berichten van het fouten- en gebeurtenislogboek of in de Knowledge Base-database. U kunt de koppelingen in het ondersteuningsgedeelte gebruiken om te zoeken of er ergens anders meer informatie beschikbaar is.



Groetjes Rob
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Een HDD die je moet testen met een tooltje van de fabrikant: iastor.sys heeft te maken met Intel chipsets.

Iastor0 zou dan op de HDD slaan waarvan je opstart.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry

Bedankt voor je reactie en je goede raad,
ik snapte er effe niks van maar begreep wel dat je het over een driver had en mijn hdd
dus ben ik effe naar de hp site gegaan van mijn computer effe bij de drivers gezocht en heb de driver-opslag geinstallerd, en ik zit nu na het overnieuw opstarten van mijn pc al een kwartiertje met plezier, ondertussen staan er een groot aantal progjes geopend en hij loop nog steeds niet vast ................

Thx Harry voor je hulp
heb het helemaal naar mijn zin......

Groetjes Rob
 
****

Te vroeg ......................

hij liep net toch weer effe vast,
ga weer effe verder met zoeken
 
Indien een SATA schijf.
Kijk eens in apparaatbeheer bij die schijf en de beleidsregels bij eigenschappen, staat daar de geavanceerde prestaties inschakelen aangevinkt?

Zo ook bij energiebeheer, zet de harde schijf op nooit uitschakelen.

Ook zou je even de sata kbel eraf kunnen kalen en opnieuw kunnen plaatsen.

Bij een IDE kunnen de 2 eerste opties ook nagezien worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan