Vb 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Ik wil dat na het klikken op een button er iets naar het scherm geschreven wordt. Ik heb al heel internet gegoogeld, maar niets bruikbaars kunnen vinden. Schrijven naar b.v. msgbox gaat wel.

Als het niet om een MsgBox gaat, wat bedoel je dan met "naar het scherm schrijven"?

Gewoon binnen het formulier. Ik had dingen gezien als debug.writeline, etc. maar dat werkt ook niet.

Laatst bewerkt:
Binnen een formulier zijn ook weer veel mogelijkheden. Naar alle objecten kan je schrijven. Naar een Textbox bijvoorbeeld met TextBox1.Text = "Je tekst".

Debug.Writeline schrijft alleen naar het Direct (Immediate) venster in de VB Editor.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik en dat werkt ook allemaal, zoals label, textbox, etc. Maar het gaat erom: Ik start de app en zie een wit scherm (formulier) en daarin wil ik dan een tekst zien als ik op een button klik.

Je zal dat dan toch naar een object moeten doen die je tekst kan weergeven. Het formulier zelf kan er niks mee..

OK, dat is dan duidelijk. Maar er stond mij iets van bij dat dat in b.v. VB6 wel kon? Of ook niet? Bedankt voor het meedenken.

Een formulier is een container object. Die heeft geen mogelijkheid om ergens tekst te tonen anders dan in het Title attribuut. VB6 is al heel lang geleden en daar waren verschillende mogelijkheden die je nu ook nog steeds hebt. Daar werden wel veel programma's in gemaakt zonder objecten en als je dan wat op het scherm wilde tonen ging dat in een DOS window.

Wat je ook kan doen is in het formulier een Textbox maken die net zo groot is als het formulier zelf.

Laatst bewerkt:
OK. Ook duidelijk. In de form.text zet ik meestal de naam van de app en de datum en tijd i.c.m. met een timer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan