[vb 6.0] Snelkoppeling maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hombre

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
65
Hallo iedereen

Ik heb de volgende code om een snelkoppeling te maken met een VB progske dat gestart wordt vanop een CD
Code:
    Dim wshShell As New wshShell
    Dim oShellLink As WshShortcut
     
    Set oShellLink = wshShell.CreateShortcut("C:\tec\Info op CD.lnk")
    With oShellLink

         .TargetPath = CurDir & "play.bat"
        .WindowStyle = 1
        .IconLocation = "C:\tec\info.ico"
        .Arguments = ""
        .Save
    End With
     
    Set wshShell = Nothing
    Set oShellLink = Nothing

End Function
De koppeling maken is op zich geen probleem alleen is het de bedoeling om te verwijzen naar het CD rom station van waaruit is gestart. (vandaar de CurDir)
Als controle heb ik zelfs in een MsgBox deze CurDir opgevraagd en dit is correct.
Probleem is nu dat de snelkoppeling verwijst naar de volgende link:
Code:
"C:\Documents and Settings\Piet\Local Settings\Application Data\Microsoft\CD Burning\play.bat"
Vraag is nu, hoe kan ik laten verwijzen naar de root van de CD?

Hopelijk iemand een oplossing want ik heb al lang gezocht en niet gevonden.
 
Als de applicatie opstart vanaf cd, zou je ipv currdir, ook kunnen proberen om App.Path te gebruiken. Die wijst naar de lokatie waarvanaf het bestand wordt uitgevoerd.
 
Ik heb gevonden op het internet dat een snelkoppeling naar een CDrom niet steeds kan omwille van beveiliging in XP
http://support.microsoft.com/kb/824143/nl

Het klopt wel want als ik zelf een snelkoppeling maakt (handmatig) naar een CD wijzigt XP het pad naar locatie die ik voordien al zei. (C:\Documents and Settings.....)
Op sommige computers lukt het wel en ander niet maar omdat de applicatie op verschillende computers moet draaien is dit een riskante methode.
Ik zal dit dus moeten laten vallen en iets anders zoeken.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan