VB Anti Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Berichten
147
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Anti-Spyware programma maken die je PC Scant op MSA.EXE
Maar hoe kan ik ervoor zorgen, dat het programma zoekt?
En hoe hij het uit de Windows map verwijdert, ik denk niet dat het zo makkelijk eruit te knikkeren is...
 
Dat kan.
ik heb hier een voorbeeld.
Public Class Form1

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
Me.Close()

End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Button1.Hide()
If System.IO.File.Exists("c:\windows\msa.exe") Then
Label1.Text = "your pc is infected with msa.exe"
Button1.Show()
Else
Label1.Text = "your pc is Not infected with msa.exe"
End If
End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
System.IO.File.Delete("c:\windows\msa.exe")
End Sub
End Class
 
Hartelijk dank voor je perfecte antwoord!
Maar er is 1 probleem!

Dit:

erroril.jpg
 
Laatst bewerkt:
VB Register

Hallo allemaal,

Bij mijn Anti Virus programma heb ik nog 1 probleempje, zouden jullie mij ermee kunnen helpen?

Ik wil dat als je Registreert, dan het knopje dan Enabled wordt, zodat je het niet meer kan drukken.

Hoe moet ik dat doen?
 
Vragen samengevoegd en verplaatst naar VB
 
Wacht...
Ik moest het programma als Administrator uitvoeren.
Maar nu wil ik het volgende:
Als ik op het programma klik (zonder het uit te voeren als administrator) dan moet er een MsgBox komen die zegt: Voer het programma als Administrator uit.
Als je het dan als Administrator uitvoert, start hij!
 
Ok snap dat het bestand in gebruik is, kijk eens bij taakbeheer bij processen staat daar msa.exe? sluit die even af en probeer het weer.
was het gelukt in administrator rechten?
 
Ik bedoelde iets anders :)
Ik moet het programma van mij, als een Administrator uitvoeren, anders kan ik Msa.exe niet verwijderen. Maar nu wil ik, dat als je het programma niet opstart als administrator, moet er een MsgBox komen te staan, met "Start het programma als Administrator"
Anders heb je geen rechten om Msa.exe uit je Windows Map te knikkeren!
Maar hoe moet ik dat doen? Met die MsgBox?

Thnx
 
Ik bedoelde iets anders :)
Ik moet het programma van mij, als een Administrator uitvoeren, anders kan ik Msa.exe niet verwijderen. Maar nu wil ik, dat als je het programma niet opstart als administrator, moet er een MsgBox komen te staan, met "Start het programma als Administrator"
Anders heb je geen rechten om Msa.exe uit je Windows Map te knikkeren!
Maar hoe moet ik dat doen? Met die MsgBox?

Thnx

hier staat het. Kies de eerste optie
en dan:
Code:
if not isAdministrator then
   msgbox("Je bent geen administrator")
   application.exit()
end if
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraag, als ik mijn programma opstart, wil ik dat hij de {mogelijke} msa.exe process sluit, hij heeft namelijk geen toegang om hem te blokkeren en te stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan