VB applicatie op achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik werk nog maar kort met VB (met Visual Studio 2008) en ik zoek een manier om mijn applicatie te laten draaien zonder dat je het ziet. Als een soort van achtergrondservice (of hoe je dat ook noemt). Eventueel, als dat makkelijker te maken is, een icoon in de systemtray weergeven. Ook moet het programma bij het opstarten van Windows automatisch starten, maar dat is volgens mij een kwestie van iets in het register invoeren. Het is ook maar een programmatje dat maar op één pc gebruikt hoeft te worden, voor eigen gebruik, dus dat laatste hoeft niet automatisch te gaan.
Ik heb al heel lang gezocht, maar kon niks vinden dat werkt. Het enige dat de applicatie moet doen is een internetpagina aanroepen (op localhost) om de minuut. Dat laatste lukte me zelf ook al wel, maar dus niet onzichtbaar.

Alvast bedankt. :thumb:

VB (Visual Basic) is iets anders dan VBA(Visual Basic for Applications) daarom verplaatst naar de juiste sectie, VB dus.

Bedankt :)

Ik heb de oplossing inmiddels gevonden door zelf heel veel te proberen. De code:

Code:
    Private Sub Form1_VisibleChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.VisibleChanged
        If (Me.Visible) Then
            Me.Visible = False
        End If
    End Sub

Ik had Me.Visible = False eerst bij Form1_Load staan, maar blijkbaar zet ie nádat Load is aangeroepen Me.Visible op True. Dit was dus de oplossing.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan