VB Bindingsource.Filter vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmolenaar

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2015
Hallo mede programmeur's,

Zoals sommigen weten ben ik zelf met een programma bezig.
Nu ben ik echter op een klein probleempje gestuit,
Ik wil een zoekopdracht hebben voor mijn excel database in mijn gridview.
nu heb ik dus een code die is als volgt:
Code:
Me.Table3BindingSource.Filter = "Naam LIKE '%" & Txt_Naam.Text & "%' "
Alleen nu is het probleem dat hij dus een error aangeeft op het moment dat ik iets intyp in de textbox.
De error is als volgt:
Code:
An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in Werkplaats Documentatie.exe

Additional information: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.

M.v.g. Dhr Molenaar. :D

Zonder meer informatie te hebben: er mist ergens een "new" of table3bindingsource is nog niet juist aangemaakt.

Hier de complete code

Code:
Public Class Database

Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
        Print.Show()

End Sub

Private Sub Button_Wijzig_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button_Wijzig.Click
        Database_Edit.Show()

End Sub

Private Sub AboutToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles AboutToolStripMenuItem.Click
        About.Close()

End Sub

Private Sub ExitToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles ExitToolStripMenuItem.Click
        Me.Close()

End Sub

Private Sub ToolStripMenuItem1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles ToolStripMenuItem1.Click
        Zoeken.Show()
        Zoeken.CB_Database.CheckState = CheckState.Checked

End Sub

Private Sub Database_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        'TODO: This line of code loads data into the 'DBDataSet.Table_2' table. You can move, or remove it, as needed
        'TODO: This line of code loads data into the 'DBDataSet.Table_3' table. You can move, or remove it, as needed.
        Me.Table_3TableAdapter.Fill(Me.DBDataSet.Table_3)
        'TODO: This line of code loads data into the 'DBDataSet.Table_3' table. You can move, or remove it, as needed.

'TODO: This line of code loads data into the 'DBDataSet.Table_2' table. You can move, or remove it, as needed.

End Sub

Private Sub Button_vernieuw_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button_vernieuw.Click
        Table_3TableAdapter.Update(DBDataSet.Table_3)
    End Sub

Private Sub Button_verwijder_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button_verwijder.Click
        BindingSource1.RemoveCurrent()
        Table3BindingSource.EndEdit()

End Sub

End Class

en ik heb alles verder in de form staan ;)

Een class die methodes uit een andere class implementeert?

De class is ook geen eigenaar van de "table3bindingsource" dus helaas voegt bovenstaande code weinig toe aan de discussie. Zet eens een breakpoint voor de lijn waar het fout gaat en verifieer dat de variabelen die je gebruikt geïnitialiseerd zijn.

nou snap ik er even helemaal niks meer van wat mijn bedoeling dus is is dat ik in mijn DataGridView1 van form1 wil zoeken via tekst van form 2 form 2 is zegmaar mijn zoek form.

En dat kan in principe ook prima. maar vergeet niet dat "Me" in de context van het Form is dat de functie doet.

Me.Button1.Click() op form1 drukt op knop 1 van Form 1
Me.Button1.Click() op form2 drukt op knop 1 van Form 2

Dus Me.Table3 is op dat moment Form2.Table3 niet Form1.Table3

Daarom is het belangrijk dat je naar de scope kijkt en via een breakpoint kijkt wat er werkelijk gebruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan