VB Code die ergens anders staat starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Hoe kan ik een Code (in dit geval een selectedindexchanged) doormiddel van een button starten zodat ik hem niet 2x in het programma hoef te zetten.

Het gaat om een code die wordt uitgevoerd als de index van combobox1 verandert.

BVD
Luck

Je kan in beide gevallen een dezelde functie aanroepen. Dus je maakt een functie "DoWork()"
En bij butten zeg je:
DoWork()
En bij de SelectedIndexChanged zeg je ook:
DoWork()

Andere mogelijkheid is om je event van beiden naar dezelfde functie te verwijzen.

Ik weet niet zeker of vb.net dit verborgen voor je houdt maar als je de "designer" code van je form kan zien.
Dat is de code die de opmaak van je form definieerd, dan kan je daar de events laten verwijzen naar dezelfde functie.
Of je kan na initialize components dit neerzetten.

Ik weet niet zeker of dit vb .net code, maar je zou dit gemakkelijk daarin kunnen omzetten (er moeten volgensmij geen haakjes achter in dit geval)
Code:
listBox1.selectedIndexChanged += DoWork
button1.Click += DoWork

Zoiets moet je zelf maar uitvogelen hoe dat allemaal werkt.
Even Handlers:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa984105(v=vs.71).aspx

PS: Misschien moet je heel even bij je opgeloste vragen zeggen dat ze opgelost zijn. Volgensmij is er rechtsonder de threads van jouw een button waarop staat vraag is opgelost. Zoek hem maar (dat is handig zodat mensen weten dat hij opgelost is)

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon een functie gebruiken?

Code:
Public Function Test()
'code
End Function

En zo aanroepen:

Code:
Test()

Waarom niet gewoon een functie gebruiken?

Functions in VB.NET moeten alleen gebruikt worden wanneer er een waarde ge-returnt wordt. Wanneer er geen waarde ge-returnt word en alleen een stuk code uitgevoerd moet worden, is het beter om een Sub te gebruiken, deze zijn hiervoor gemaakt.

ynEnk.png

Dus zo hoort het:
PHP:
    Sub RunCode()
        'Zet de code hier neer die uitgevoerd moet worden, en roep deze sub dmv. RunCode()'
    End Sub

En joz1, wat je zegt is exact hetzelfde wat wicherh heeft geschreven; een functie gebruiken..

Laatst bewerkt:
heb een sub gebruikt en werkt nu.
Bedankt allemaal!

mvg
luck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan