• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VB code voor het verbergen van sheets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssenli

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo allemaal!

Wie kan mij helpen met een VB code die complete sheets kan verbergen als er aan een bepaalde waarde wordt voldaan?

Alvast bedankt!

Groetjes!:)

Wat is de waarde, in welke cel staat'ie, en welk sheet moet worden verborgen?

Zie bijgaand voorbeeldje met selectie op blad 1.
Let op, als je bij blad 1 ja invult moet je deze handmatig weer op zichtbaar zetten om de waarden aan te kunnen passen.

Bijlagen

Ik heb dus in principe een user form in Excel waar bepaalde opties aangevinkt kunnen worden. Afhankelijk van die aangevinkte opties moeten bepaalde sheets/delen van sheets verborgen worden. Ik vroeg me dus af hoe je dat in de VB code van het user form verwerkt. (had ik er misschien beter bij kunnen zetten :o ) Ik denk dus dat bovenstaande met behulp van een macro niet werkt?

Toch bedankt!!

Groetjes

Voor de vb-code maakt het geen verschil.
Controleer in de vb-code van het userform of de waarde voldoet aan de gestelde criteria en zet afhankelijk daarvan de waarde achter sheets("jouw blad").visible op true of false.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan