VB & Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
hello,

heb in vb6 een applicatie(tje) in elkaar gestoken, resultaten worden in excel werkblad gestoken en moeten daarna afgedrukt worden.

hieronder een stukje code voor mijn print-knop :

Private Sub cmdPrint_Click()
Set XL = CreateObject("Excel.Application")
With XL
.Visible = False
.Workbooks.Open FileName:=App.Path & "\verslag.xls" 'open template verslag.xls
.Sheets("Blad1").Activate 'aktiveer blad 1
.Range("G23").Value = txtInstallVermogen + " W"
.Range("I24").Value = txtGTfactor
.Range("C25").Value = txtTotaal.Text + " W"
.Range("E27").Value = spanning
.Range("E28").Value = txtStroom.Text + " A"
.Range("G30").Value = txtDoorsnede.Text
.Range("F32").Value = txtAutomaat.Text
.Range("F34").Value = txtZekering.Text
.Range("B9").Value = txtKlant
.Range("B10").Value = txtProject
.Range("B11").Value = txtUnit
.Range("A23").Value = txtOpmerking
End With

Set PS = XL.ActiveSheet
PS.PrintOut
cmdPrint.Enabled = False 'printbutton niet meer klikbaar
Application.DisplayAlerts = False 'geen waarschuwing geven ivm opslaan in dit geval
XL.Quit
End Sub

Als ik op de print-knop druk, print ie rechtstreeks af naar de standaard printer die in windows ingesteld staat, dat wil ik dus niet. Hoe laat ik het standaard dialoogvester voor afdrukken openen zodat ik de printer kan kiezen ??

Alvast bedankt
ZeRo

Hallo zero55,

Je moet in excel op de werkbalk gaanstaan en dan rechts klikken en kiezen voor aanpassen.
In het menu dat komt; in bestand - rechts scrollen naar het printer symbool er staan er 2.
Die met de puntjes er achter moet je slepen naar de werkbalk en die andere er af slepen.
Nu kun je voortaan zelf kiezen welke printer je wil gebruiken.

succes,

Hoornvan

De printknop staat wel in mijn VB applicatie, de applicatie genereert gewoon een rapport in Excel. Vanuit de applicatie wordt dus de printopdracht gegeven, en niet vanuit excel. De gebruiker krijgt het excel-rapport zelfs nooit te zien.
Ik wil dus vanuit mijn VB applicatie een printer kunnen kiezen.

Iemand suggesties ??

Laatst bewerkt:
Hallo Zero55,

Je reageert wel erg laat op een berichtje, maar goed.
Ik weet er niet veel van maar als je vanuit Excel zonder je code print doet hij het dan ook direct? Zo ja dan moet je de moet je het doen zoals ik beschreven heb.
Je sleept het print icoon van de balk en zet het print icoon met de puntjes er achter op de balk. Als je nu op printen klikt dan komt er eerst een menu voor de dag. Daar doe je dan je instellingen en dan klik je op printen.

Ik denk dat je het dan opgelost heb maar wie ben ik.

Suc6

de late reactie komt omdat er soms iemand het rapport in pdf wil hebben en aangezien het nog steeds niet lukt om een printer te kiezen in mijn applicatie...

Jou oplossing werkt, maar het is niet de bedoeling dat de gebruiker nog een extra printcommando moet geven in excel. De bedoeling is dat er op de printknop in de applicatie geklikt wordt en dat daarmee het printer dialoogvenster geopend wordt.

Toch bedankt voor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan