VB hulp nodig aangaande het aanmaken en verwijderen van regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedenmiddag,

Aandacht aangaande het volgende;

Ik heb een excel sheet waarin ik aanmeldprocedures in wil zitten, dit wil ik doen middels 2 Userforms (1 voor het "toevoegen" & 1 voor het "verwijderen").
Deze Userforms staan gekoppeld aan 2 knopen en die Userforms roep ik logischerwijs op via de knoppen.
Nu ben ik geen expert maar ik loop tegen de volgende uitdagingen op:

Klant toevoegen Userform:

• Als ik een aanmeldprocedure toevoeg dan wil ik dit vanaf Kolom B en Regel 5 laten beginnen, nu lukt mij regel 5 wel maar hij vult hem in vanaf kolom A ipv B

Heb als voorbeeld al een paar "test" aanmeldprocedures ingevoerd om te laten zien wat ik bedoel, in de bijlage voert hij hem in vanaf regel 5 maar begint in Kolom A ipv B.

Klant verwijderen Userform:

• Ik wil het zo hebben dat als ik op de knop klant verwijderen druk dat er een Userform tevoorschijn komt waarin er een listbox staat met alle records die toegevoegd zijn. En vanuit de listbox ik de regel selecteer en via de knop verwijderen de record verwijder

Het lukt mij bij deze userform nog niet om records te verwijderen, wel heb ik de knop verwijderen toegevoegd in de userform, ook is de listbox verre van goed.

Bijgevoegd een bestand (uiteraard)Bekijk bijlage PRCS Aanmeldprocedures.xlsm

Graag jullie advies hierin,

Mvrgr

J

Laatst bewerkt:
Natuurlijk wordt het in kolom A gezet, dit zeg je toch in je macro

Code:
ws.Cells(iRow, 1).Value
1 = A , 2= B enz.

voor je 2de vraag, zoek eens bij de functie range.find

Niels

Hey Niels,

Natuurlijk wordt het in kolom A gezet, dit zeg je toch in je macro

Je hebt helemaal gelijk joh, ik zat ook helemaal verkeerd te kijken moet ik concluderen. Bedankt voor het inzicht dit werkt nu dus helemaal naar behoren.

Ik heb naar de Range.find functie gezocht en heb wat dingen geprobeerd maar ik moet concluderen dat dit buiten mijn kunnen is, zou jij me misschien een zetje in de juiste richting kunnen geven of een voorbeeldje ofzo?

Gr

Jeffrey

zetje....

Code:
Sub test()
Set r = Range("A1:A500").Find(textbox1.Value)
r.EntireRow.Delete
End Sub

Niels

Hallo,

Ik ben nu v.h. weekend met de code bezig geweest maar ik ben bang dat het me gewoonweg niet lukt, ik begrijp dat ik de code:

Code:
Sub test()
Set r = Range("A1:A500").Find(textbox1.Value)
r.EntireRow.Delete
End Sub

onder commandbutton Verwijderen moet zetten?

En zo ja moet ik de range niet aanpassen van:

Code:
("A1:A500")

naar
Code:
("B5:B500")
Sinds logischerwijs de regels worden gevuld vanaf B5?!

Ook heb ik getracht de listbox te vullen met de functie Rowsource, ik heb geen idee of dit de bedoeling is maar het lijkt te doen wat ik wil!

Bekijk bijlage PR Aanmeldprocedures.xlsm (geupdate bestand met hoever ik ben :()

Gr

j

Ik geef je een voorbeeld (zetje waar je om vroeg).
Het is een voorbeeld en dus niet aan jouw situatie aangepast.
Als je echt heb gekeken wat de range.find precies doet dan had je geweten dat er maar 2 dingen zijn die je aan hoeft te passen in de code.
Je eigen bereik en de naam van je textbox (in jouw geval listbox).

Niels

Hey Niels,

Klopt je hebt helemaal gelijk ik heb wel gekeken maar ik kon niet inzien dat je bij het find gedeelte inderdaad de naam van je listbox moest neerzetten.
Bij deze werkt het bedankt voor je hulp :d

Gr

J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan