vb.net app op windows tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo

kan ik mijn bestaande vb.net app op een windows tablet gebruiken ?
heeft er iemand ervaring met apps op een windows tablet ?

een desktop app?

deze kun je niet gebruiken op een tablet dat Windows RT draait zoals surface rt, surface 2, en andere. Surface Pro 1/2/3 kunnen wel je desktop app draaien omdat deze een volledige windows hebben.

Je kunt wel een app maken zodat je deze wel op alle tablets kunt gebruiken.

kan dit met VB.net ?
een 2de vraagje, mijn app heeft een database, hoe moet je dat dan doen want ik veronderstel dat je geen mssql op een tablet kan zetten en de DB zou op een aparte server moeten staan zodat de andere pc's er ook aan kunnen

Ja, kijk maar in visual studio (op win8.1 met vs 2013+) daar kun je onder 'store apps' een 'windows app' project maken.

Als je al een db hebt ergens kun je daar gewoon een verbinding mee maken. Ook kun je iets op de local storage zetten zoals json/xaml of sqllite zelfs een access database file.

Moet ik dan geen msSQL installeren op de tablet ? De DB word ook door andere gebruikt en de DB staat op een Windows server

Dat gaat niet eens omdat je alleen apps kunt installeren op deze tablets. Je kunt gewoon verbinding maken met je remote server.

Ik zou zeggen start een test project met een knop en een textbox, schrijf de code in het click event die iets uit een tabel haalt en zet dit in de textbox. (de code heb je al in je desktop app neem ik aan)

hoe werkt een remote server ?
ik heb nu een app die ik verbind met mssql > DB.

ik heb nog geen tablet, wil eerst weten of het lukt voor ik de investering doe.

Je gebruikt een connectionstring om verbinding te maken met je sql server, deze gebruik je in de app.

Je hoeft nog geen tablet te kopen want je kunt de app gewoon op desktop installeren of in een emulator testen.

Kan je zo een app ook in vb2010 maken ? Dit ben ik gewoon want vb2013 ziet er compleet anders uit

Ik dacht dat je het kon vanaf vs2012 het ziet er wat anders uit maar het werkt nog wel hetzelfde ;)

Je ziet vanzelf of je een 'windows store app' project kunt maken.

sorry voor al de vragen, maar dit is anders dan ik meestal doe.
ik instaleer mssql op de server > via een connection string maak ik verbinding met sql van de server ? dus op de pc of tablet moet geen mssql staan ?

weet er soms iemand een duidelijke tutorial voor het maken van een windows store app ? is blijkbaar toch anders dan een desktop app ? :confused:

voor vragen is dit forum ;)

Je kunt het vergelijken met een app voor telefoons, daar staat ook geen mssql op en maakt verbinding met de server/pc/cloud service waar deze wel op staat.

Op microsoft virtual academy en channel9 staan heel veel tutorials over deze dingen maar de meeste zijn C# ik weet zo geen vb tutorials omdat ik dit zelf niet gebruik.
Mogelijk weet iemand anders goede vb.net tutorials.

Dit principe werkt ook gewoon met een desktop app waar je verbinding maakt met een andere server/pc/cloud service.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan