VB of C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hey,

wat is makkelijker? wat is beter? Wat is sneller?
Kortom VB of C# ?

Een aantal voordelen en na delen...

Roy

Dat is me veel te veel om te lezen, ik wil gewoon even kort weten wat beter is en een paar voorbeelden waarom dat zo is.

Roy

Dat is me veel te veel om te lezen, ik wil gewoon even kort weten wat beter is en een paar voorbeelden waarom dat zo is.

Roy
Als je net zoveel moeite neemt om een van beide talen te leren als dat je moeite neemt om dat stukje tekst te lezen wens ik je nog veel succes :D

C# heeft en aantal voordelen t.o.v. VB.net, maar de hoofdreden om voor een taal te kiezen zijn volgens die site voornamelijk persoonlijke voorkeur, en mogelijk aansluiting bij een reeds lopend project, al kun je binnen een project probleemloos in beide talen programmeren.
De 'echte' programmeurs bij ons op het werk zweren echter bij C#.

Ik kan Visual Basic, maar ik wil is wat anders gaan proberen en ik hoorde dat c# niet zo moeilijk is en het lijkt een beetje op php wat ik ook kan.
Dus ik kan Visual Basic en ik ben op zoek naar een andere programmeer taal die niet al te moeilijk is maar toch snel is !

En moeite voor het lezen, ik heb de e-books van VB gelezen, dus dat zit wel goed. Ik zit al een tijdje op de pc dus ik heb een beetje zere ogen gekregen..

Roy

Ik kan Visual Basic, maar ik wil is wat anders gaan proberen en ik hoorde dat c# niet zo moeilijk is en het lijkt een beetje op php wat ik ook kan.
Dus ik kan Visual Basic en ik ben op zoek naar een andere programmeer taal die niet al te moeilijk is maar toch snel is !

Ja, qua snelheid zal er waarschijnlijk niet zo heel veel verschil tussen VB en C# zitten. Aangezien jij met VB6 gewerkt hebt(e-prog toch ?) hebt is VB.NET misschien makkelijker qua syntaxis. (mijn voorkeur gaat uit naar C#)

Ik kan nu VB.
Wat is de meest aangerade taal? Dus niet VB of C#, maar ook anderen zoals: C++, Delphi, Pyton, enz
Wat is niet supper moeilijk maar wel snel en dat je niet telkens een OCX file nodig hebt zoals in VB..

Roy

Ik kan nu VB.
Wat is de meest aangerade taal? Dus niet VB of C#, maar ook anderen zoals: C++, Delphi, Pyton, enz
Wat is niet supper moeilijk maar wel snel en dat je niet telkens een OCX file nodig hebt zoals in VB..

Roy

Ik denk van de genoemde voorbeelden Delphi het dichtste in de buurt komt van wat je wilt. Delphi kan standalone executables leveren. Je kunt het gebruiken op linux(Kylix), je hebt net zoals met VB meteen een GUI.

Je moet in principe gewoon kijken naar wat je wilt maken ;)

Delphi lijkt mij dan goed om een keer te proberen en te kijken hoe dat in elkaar zit en of het lekker werkt.
Hiervoor heb je toch Delphi van Borland nodig of zo?
Is er ook een andere versie? voor die moet/moest je betalen dacht ik..

Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan