VB openfiledialog zonder dialog

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

ik wil een programma maken waarin bestanden moeten worden gezocht zoals met een OpenFileDialog. maar kan ik ook zelf een form maken, zonder dat ik dus zo'n vervelende dialog heb. of gaat dat niet en moet ik een Treeview gebruiken?

alvast bedankt
Luck

Ik begrijp de vraag niet. Openfiledialog is een grafische interface die 1 of meerdere filenames terug geeft. afgezien van het grafische deel doet het dus niets anders dan een string teruggeven. Elke andere methode die je een valide string teruggeeft voldoet dus. Zelfs gewoon een textbox. Eigen form werkt ook. Het grote voordeel van de standaard dialog isndat die correct werkt op elke windows versie en vertrouwd is voor de gebruiker

Ik ben het volledig met wampier eens, incl. dat ik de vraag niet begrijp.

Kun je even een klein voorbeeldje maken van hoe je het eruit wil hebben zien?

Misschien een beetje laat, maar je zou hier een kijkje kunnen nemen: http://glassocean.net/how-to-create-a-treeview-file-browser-component-in-vb-net/

@JoZ1 en wampier, mij lijkt het dat luck7 graag het uiterlijk en de functionaliteit van een OpenFileDialog wil hebben (dat je folders/bestanden kan browsen) maar dan zonder de popup. Dat het ding echt in je form zelf staat en dat er events afgaan wanneer je op items drukt.

Er is geen manier om de OpenFileDialog in een form te krijgen. Het is natuurlijk wel mogelijk om zelf een 'File Browser' te maken.

OpenFileDialog oproepen is het meest uniform. En zelf zo'n dialoog maken is mogelijk, maar tenzij dit experimentatie is begrijp ik niet waarom je dit zou doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan