The Mighty Atom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2008
Ik heb een form. Op het form heb ik een RichTextBox en een Button staan. In het Form_Load heb ik de volgende code:
Dit vult de RTB met wat random Lorem Ipsum jibberish.
Onder het Click event van de button heb ik dit:
Dit schrijft de inhoud van de RTB weg naar een tekst bestand. Met Process.Start laat ik deze weggeschreven tekst direct zien in Kladblok. Mijn probleem is dat alle text op één enkele regel gezet word. Witregels, LineFeeds en CarriageReturns worden genegeert of zoiets. Zie screenshot voor het verschil:
http://www.themightyatom.nl/screenshots/streamwriter_problem.jpg
Hoe zorg ik ervoor dat de tekst in de RTB word weggeschreven zoals het te zien is in de RTB, dus met witregel, LF's en CR's?
Iets zegt mij dat dat te maken heeft met text encoding, een gebied waar ik niet bekend mee ben. Wie kan mij helpen?
Code:
RichTextBox1.Text = _
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua." & vbCrLf & _
"Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat." & vbCrLf & vbCrLf & _
"Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur." & vbCrLf & _
"Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum." & vbCrLf & vbCrLf & _
"-END OF TEXT-"
Dit vult de RTB met wat random Lorem Ipsum jibberish.
Onder het Click event van de button heb ik dit:
Code:
Dim w As New StreamWriter("test.txt", False)
w.WriteLine(RichTextBox1.Text)
w.Dispose()
w.Close()
Process.Start("test.txt")
Dit schrijft de inhoud van de RTB weg naar een tekst bestand. Met Process.Start laat ik deze weggeschreven tekst direct zien in Kladblok. Mijn probleem is dat alle text op één enkele regel gezet word. Witregels, LineFeeds en CarriageReturns worden genegeert of zoiets. Zie screenshot voor het verschil:
http://www.themightyatom.nl/screenshots/streamwriter_problem.jpg
Hoe zorg ik ervoor dat de tekst in de RTB word weggeschreven zoals het te zien is in de RTB, dus met witregel, LF's en CR's?
Iets zegt mij dat dat te maken heeft met text encoding, een gebied waar ik niet bekend mee ben. Wie kan mij helpen?
Laatst bewerkt: