(let aub niet op de typfout in de titel)
Hoi ik heb een vraag.
ik ben bezig met een desktop widget voor een online php clickspel waar ik mee bezig ben met wat maten.
ik moet dus in vb2008 (dot net 3.5) verbinden met de testserver (localhost, DB = Fairmania) dat is al gelukt
nu zit ik alleen vast, ik wil de data lezen uit de tabel gebruikers.(de collumn gebruikersnaam & de collumn geld).
Script:
Rob Hendriks
Hoi ik heb een vraag.
ik ben bezig met een desktop widget voor een online php clickspel waar ik mee bezig ben met wat maten.
ik moet dus in vb2008 (dot net 3.5) verbinden met de testserver (localhost, DB = Fairmania) dat is al gelukt
nu zit ik alleen vast, ik wil de data lezen uit de tabel gebruikers.(de collumn gebruikersnaam & de collumn geld).
Script:
Alvast Bedankt ,Imports MySql.Data.MySqlClient
Imports MySql.Data
Public Class frmLogin
Dim conn As MySqlConnection
Private Sub cmdCancel_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
End Sub
Private Sub cmdLogin_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdLogin.Click
Dim localMySqlConnection As MySqlConnection = New MySqlConnection("server=Localhost;database=fairmania;uid=root;password=;")
Try
localMySqlConnection.Open()
If localMySqlConnection.State = Data.ConnectionState.Open Then
MessageBox.Show("Verbinding tot stand gebracht", "Let op!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation, MessageBoxDefaultButton.Button1)
End If
Catch err As MySqlException
MessageBox.Show(err.Message, "Error")
localMySqlConnection.Close()
End Try
End Sub
Private Sub frmLogin_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
End Sub
End Class
Rob Hendriks
Laatst bewerkt: