vb6 keyboard input rekenmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik ben voor school bezig een rekenmachine te programmeren in visual basic 6. Ik zou graag willen dat als ik zeg maar een 1 in toets op m'n toetsenbord, dat die dan zegmaar een 1 neerzet of de cmd button van 1 activeert. Dus ook zo met de andere cijfers en + en - etc.

Nu ben ik er wel achter gekomen dat dit ongeveer de code daarvoor is:

Code:
If KeyAscii = 49 then 
LblScherm.caption = LblScherm.caption + ''1''
End if

Maar als ik dit in de cmd button van 1 zet gaat 'ie die code natuurlijk pas activeren als ik op die cmd button klik en kan ik dus alleen de 1 intypen nadat ik de cmd button heb geklikt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu dacht ik dan zet ik het in de code van het form.. Maarja dat doet ie ook niet.

Heeft iemand een tip hoe ik het wel kan doen?

[cpp]Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyAscii = 49 Then LblScherm.caption += "1"
End Sub[/cpp]

Probeer dit eens.

Ik heb niet de mogelijkheid om mijn code te testen in VB6, dus ik kan je niet verder helpen. Maar je kunt natuurlijk wel veel vinden op Google.

Ja ik heb al een tijdje lopen zoeken maar kan daar helaas ook niks vinden.

Ben verder ook niet bekend met VB6, maar probeer eens de Form property KeyPreview op True te zetten, en probeer vervolgens JoZ1 code nog eens.

Btw, JoZ, je geeft daar 2 extra parameters op (KeyCode As Integer, Shift As Integer) die je verder niet eens gebruikt in de sub. Waar is dat goed voor?

Bedankt The Mighty Atom, dat was de tip die ik nodig had ;) Nu werkt het

Ik heb het nu bij dit gezet:
Code:
Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Bij KeyDown zoals J0z1 aangaf werkte het niet, maar bij KeyPress dus wel.

Allebei bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan