• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba aanpassen nu slaat hij op met datum en zou week nr moeten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Heb in de tijd eens een vba gemaakt met behulp van iemand op dit top form :d om makkelijk van een bestand verschillende bestanden ergens klaar te zetten met als naam de datum erin die ergens is ingevuld.

Nu zou ik deze willen gebruiken in een ander bestand waar op de plaats waar de datum werd ingeven nu een weeknummer komt te staan.

Wat moet ik dan juist aanpassen aan de code ?

Code:
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\" & Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Input_KPI_Rapport " & Sheets("Data Aanmaak").Range("A2") & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam

Sowieso....
Code:
Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), "yyyy mm")
...in:
Code:
Sheets("Data Aanmaak").Range("A2")

Of voor de huidige datum:
Code:
naam = " Input_KPI_Rapport " & DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFourDays)

Voor de datum in A2 op blad "Data aanmaak":
Code:
naam = " Input_KPI_Rapport " & DatePart("ww", Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), vbMonday, vbFirstFourDays)

Compleet:
Code:
week = DatePart("ww", Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), vbMonday, vbFirstFourDays)
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\" & Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Input_KPI_Rapport " & Sheets("Data Aanmaak").Range("A2") & "_" & week & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam

Laatst bewerkt:
edmoor & hsv

Jullie oplossingen lopen steeds vast op "ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam"

Dit wordt gebruikt op een citrix omgeving op het werk.
Heb ook al eens de code in een leeg bestandje gezet en dit op mijn laptop zelf laten opslaan zonder in de citrix omgeven te zitten maar hier krijg ik dezelfde fout.

Hier het bestandje dat ik op laptop heb geprobeerd.

Bekijk bijlage Input_KPI_Rapport.xlsm

Moet je in cel A2 natuurlijk wél een datum zetten.... De functie DatePart kan niets met een integer cijfertje...

[EDIT] Overigens dit deel "Format(Sheets("Data Aanmaak").Range("A2"), "yyyy mm")" óók niet....
Is je geplaatste voorbeeld niet zo best? Of is deze identiek aan de werkelijkheid. In dat geval is de oorzaak niet zo moeilijk te achterhalen nietwaar?

Laatst bewerkt:
Ginger

Ik heb de code uit post 3 gebruikt en deze was bedoeld om op week nr te kunnen werken.
Had een werkende die het deed op datum niveau zie post 1 , dan stond er in bv A2 een datum.
Nu wou ik een andere voor in de plaats van de datum een week nr te krijgen.
Daarom staat er in de file 1 2 3 4 enz in plaats van datums.

Ik vermoed dat hier hetzelfde probleem zit als in je andere vraag.
Mijn suggestie:
Houd het voorlopig bij die andere vraag..

Voor deze is de oplossing er.

HSV heeft voor deze de oplossing gegeven in mijn andere vraag.
Hier heb ik deze code gebruikt.

Code:
pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak blad ops\aangemaakte\"
naam = "Dagrapport PC Sortering " & Sheets("Data Aanmaak").Range("A10") & ".xlsm"

ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam , 52

En deze werkt op citrix en op laptop lokaal ook.

Enkel als ik in de sheet een datum ingeef in plaats van een nr of een letters dan werkt het niet.
Dus met deze oplossing kan je opslaan met getallen en letters maar niet als je een datum ingeeft.

Top alle bedankt voor jullie hulp voor deze :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan