VBA acCloseSave

• Onderwerp starter Onderwerp starter sgars
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sgars

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Hoe kan je acCloseSave methode gebruiken dan acSaveNo toepassen in die methode om te zorgen dat gegevns die je in een formulier hebt ingevuld niet opgeslagen worden in je tabel

(in access)

thnx

ik heb nu dit:

Private Sub blabla_Click()
On Error GoTo Err_blabla_Click

DoCmd.Save ([acTable As acCloseSave = acSaveNo])

Exit_blabla_Click:
Exit Sub

Err_blabla_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_blabla_Click

End Sub

alleen dan krijg ik de foutmelding:
kan het veld | niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie

wat doe ik fout??

Je gebruikt een bound form waarvan je de gewijzigde gegevens niet wilt opslaan?

probeer sendkeys {ESC}

Ik gebruik altijd unbound forms. Hiermee heb je alles in eigen hand. Iets meer werk omdat alles wat voorheen direct bewaard werd nu zelf moet doen maar veel meer controle over het hele proces!

HTH
Weest gegroet,
Guus

ok,,

maar hoe kan ik een unbound form maken??:o

ik ben nog maar een beginner

bedankt

Maak een form aan zonder de wizard te gebruiken. Zorg ervoor dat je form niet is gekoppeld aan een tabel of query.

Vul nu in de onload event van het form alle comboboxen listboxen etc die je nodig hebt. Doe dit met een recordset. Sluit de recordset naderhand of hou hem open om erdoorheen te kunnen scrollen.

Jij bent nu de baas over wat er met je wijzigingen gebeurt.

Weest gegroet,
Guus

gegevens vergelijken van een tabel uit access

Hoi allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om vanuit visualbasic gegevens uit een tabel uit access kan ophalen?

Ik wil zeg maar tijden vergelijken, als de tijden in die tabel al bestaan heb ik dan een msgbox dat aangeeft dat de tijd al bezet is.

heb dit zeg maar als code:
Private Sub checktijd1_AfterUpdate()
If checktijd1 >= Begintijd And Eindtijd <= Eindtijd Then
MsgBox "Error, Tijd is al bezet", vbOKOnly, "Error"
End If
End Sub

maar ik heb geen enig idee hoe ik begintijd en eindtijd uit de tabel: "zaal" kan opvragen

Ik denk dat je voor een nieuwe vraag even een nieuwe topic moet openen. Een moderator zal dat wel oppakken.

Maar om even in te gaan op je nieuwe probleem: Ja dat kan met ADO. Gebruik in de connection string ik geloof OLEDB.4.1 o.i.d. Kijk even op http://www.connectionstrings.com/

Als de connectie eenmaal gemaakt is is de rest waarschijnlijk peanuts.

HTH
Weest gegroet,
Guus

thnx for your reactie
owjee ik ben eigenlijk niet echt heel goed in programmeren..heb gekeken op connectionstrings.com..maar word er niet echt wijzer van. ben nog te noob daarvoor :confused:

thnx, maar het ziet er te ingewikkeld uit :D
Wil het met SQL script proberen, het blijft moeilijk :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan