• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba afbeelding koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

takamine

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik zou graag in Excel een tabblad met diverse afbeeldingen willen zetten die als naam definitie afbeelding 1, afbeelding 2 enz heten.
Aan de hand van een keuze van bedrijfsnaam in een dropdownlijst wil ik dan in de koptext het desbetreffende logo van dat bedrijf plaatsen.
Heeft iemand een idee of dit kan?
Afbeeldingen staan dus in een werkblad!

Laat eens iets zien wat je al hebt of hoe het er uit moet zien,foto's en logo's inbegrepen.

Het enige wat ik heb is twee werkbladen.
Werkblad 1 staan de logo's
Werkblad 2 staat een dropdownlijst waar je een bedrijfsnaam kunt selecteren.

Via een if statement wil ik dan een logo in mijn kopteksts zetten.

Het probleem wat ik heb is dat ik niet weet hoe je een afbeelding in de koptekst kunt invoegen die in een ander werkblad aanwezig is.
Een afbeelding als file importeren in de koptekst is mij natuurlijk duidelijk maar waar het hier om gaat is een afbeelding wat in werkblad 1 staat

Meerdere logos en afbeeldingen in een werkblad gaat je bestaat snel vergroten en langzamer werken, daarom adviseer ik dat je al je logos en afbeeldingen in een map plaats en wanneer je die bepaalde logo of afbeelding nodig hebt ophalen via een validatie en vba code.

Met een map werken is goed als het document op een vaste locatie staat.
Echter dit document kom niet op een netwerk terecht maar wordt via mail bijv naar iemand gestuurd om in te vullen.

De grootte ben ik niet zo bang voor. de logo''s zijn maar 12kb. en er stan er maar 6 in.

Als het er maar 6 zijn is het geen probleem, dat kunnen ze in het bestand blijven.

volgens mij kun je in de koptekst alleen maar een bestand toevoegen via file system.
Dus niet als de afbeelding reeds en een werkblad staan.

Je voorziet boven een logo en tekst die bij de logo moeten, en je maakt de koptekst zo klein mogelijk, of je maakt 6 aparte bladen met het logo in de koptekst.

Ik denk dat jij mijn probleem niet begrijpt.
Of ik begrijp jou niet, dat kan natuurlijk ook.

Ik zal mijn vraag vereenvoudigen:
Hoe krijg ik een afbeelding welke in blad2 staat in de koptekst van blad1?

De afbeelding staat dus niet op een drive!!!!!!!

Bij deze vraag moet ik je antwoord schuldig blijven, je zal voor een andere oplossing moeten kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan