• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA alternatief voor autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikkkempink

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Dag wijzen,

Ik heb al uren doorgebracht op dit forum op zoek naar het juiste gegeven, maar ik kan niks vinden waar ik voldoende hulp aan heb.
Het gaat om het volgende voorbeeld.

Door het invoeren van het juiste type, model, uitvoering etc. moeten de regels, 02.010C001 enz., getoond worden die voldoen aan de uitvoering.
Om een voorbeeld te geven.

Als ik het model: Astra, Coupe, Combo, manual, EU invoer moet de regel 02.010C001
getoond worden.

Dit via autofilter laten oplossen is geen optie. Kan iemand mij helpen met de VBA code hiervoor? Zelf heb ik hier nog weinig kaas van gegeten:(
Alvast bedankt!

Bijlagen

Voor die gegevens krijg je toch 4 records terug:

02.010C001
02.030C001
10.040C001
10.040C002

Dat klopt toch via autofilter. Wat is daar mis mee?

Klopt. In deze situatie komen er 4 juiste antwoorden uit.
Het is volgens mij mogelijk om dit via VBA op te lossen. Het is mooier, en de kans op fouten is kleiner. Dit aangezien er meerdere mensen, meermaals mee moeten gaan werken

Zoals in jouw bestand nu gaat het nooit lukken met een autofilter.

1. Ofwel zet je in de kolommen ALLE mogelijkheden. Nu laat je er blijkbaar een aantal weg.

2. Ofwel werk je met slechts 5 kolommen (een stuk makkelijker en intuïtiever), 1 kolom per zoekcriterium. De x-jes moeten dan wel vervangen worden door de mogelijkheden zelf.

De VBA-code voor optie 2 is een stuk makkelijker dan die voor optie 1.

Wigi

Ik bedank iedereen voor de moeite.
Inmiddels is het gelukt, m.b.v. een klasgenoot die er iets meer ervaring in heeft:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan