obiku
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jul 2004
All,
Ik ben lekker bezig met een database voor mijn werk. Omdat ik wil weten wie wat wanneer doet, en om eventuele fouten te kunnen tekkelen heb ik een simpele log routeine geschreven zie onder:
Ik krijg alleen iedere keer als ik deze routine aanroep een foutmelding:
3075Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query-expressie ..... (Er volgt dan een datum en een tijd) Die datum en tijd wordt gecreeerd door de Now()
Deze query heb ik grafisch opgezet in access, en daarna heb ik de SQL gebruikt in mijn code. Het rare is dat de query zelf wel werk, maar vanuit de code niet. Ik zal wel ergens over heen kijken, maar ik zie het niet meer.
Als iemand mij kan helpen, dan ben ik zeer blij.
Groeten,
Mike
Ik ben lekker bezig met een database voor mijn werk. Omdat ik wil weten wie wat wanneer doet, en om eventuele fouten te kunnen tekkelen heb ik een simpele log routeine geschreven zie onder:
Code:
Public Sub LogSystem(strUserId As String, strType As String, strMessage As String, Optional strSubFunc As String, Optional strForm As String)
On Error GoTo Err_SomeName
Dim strSQL As String
strSQL = "INSERT INTO tblLogUsage ( UserID, Date_time, Message_type, Message, Sub_Func, Form ) " & _
"SELECT DISTINCTROW " & strUserId & " AS UserID, " & _
Now() & " AS Date_time, " & _
strType & " AS Message_type, " & _
strMessage & " AS Message, " & _
strSubFunc & " as Sub_Func, " & _
strForm & " AS Form;"
DoCmd.RunSQL strSQL
Exit_SomeName: ' Label to resume after error.
Exit Sub ' Exit before error handler.
Err_SomeName: ' Label to jump to on error.
MsgBox err.Number & err.Description ' Place error handling here.
Resume Exit_SomeName ' Pick up again and quit.
End Sub
Ik krijg alleen iedere keer als ik deze routine aanroep een foutmelding:
3075Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query-expressie ..... (Er volgt dan een datum en een tijd) Die datum en tijd wordt gecreeerd door de Now()
Deze query heb ik grafisch opgezet in access, en daarna heb ik de SQL gebruikt in mijn code. Het rare is dat de query zelf wel werk, maar vanuit de code niet. Ik zal wel ergens over heen kijken, maar ik zie het niet meer.
Als iemand mij kan helpen, dan ben ik zeer blij.
Groeten,
Mike
Laatst bewerkt: