Goedenavond allen,
Ik ben al een tijd bezig met mijn probleem, maar op een of ander manier lukt het mij niet. Ik heb wel paar manieren gevonden, alleen het is omslachtig en vergt veel tijd. Maar ik weet dat het gewoon veel sneller kan.
Probleem:
Iedere maand krijg ik van de klant een overzicht in excel van totaal gewerkte uren van alle chauffeurs. (wij hebben aardig wat chauffeurs, bij deze klant rijden) En nu moet ik berekenen wat de zzp(ers) eigenlijk moeten factureren. (dus wanneer zij een factuur sturen, te controleren of het klopt). Maar ook kunnen berekenen wat uiteindelijk winst per chauffeur is.
In principe is het geen stress en is het erg makkelijk. Alleen niet als je meer dan 40 chauffeurs hebt en als iedere maand chauffeur "A" 16 dagen werkt en andere maand 19 dagen.
Wat ik eigenlijk zoek (wil) is wanneer ik excel overzicht van de klant krijg dat ik deze gelijk kan uitrekenen.
Ik wil kunnen uitrekenen:
Hoeveel uren heeft chauffeur A gewerkt, hoeveel reserve uren, hoeveel km toeslag die heeft gekregen. Dit allemaal get liefst in andere tabblad in een tabel overzicht...
Maar dit mag geen invloed hebben op de volgende maand overzicht. Omdat de lay out van volgende maand net iets anders qua excel rijen eruit ziet.
Ik denk dat ik iets met VBA moet doen. Maar hierin ben ik een leek. Ik kan wel een Macro opnemen en deze telkens toepassen, alleen dan kom ik in problemen met de volgende maand. Omdat die excel overzicht net iets anders eruit ziet.
Heb ik het een beetje goed uitgelegd? ik heb een voorbeeld overzicht in bijlage toegevoegd.
BVD
Ik ben al een tijd bezig met mijn probleem, maar op een of ander manier lukt het mij niet. Ik heb wel paar manieren gevonden, alleen het is omslachtig en vergt veel tijd. Maar ik weet dat het gewoon veel sneller kan.
Probleem:
Iedere maand krijg ik van de klant een overzicht in excel van totaal gewerkte uren van alle chauffeurs. (wij hebben aardig wat chauffeurs, bij deze klant rijden) En nu moet ik berekenen wat de zzp(ers) eigenlijk moeten factureren. (dus wanneer zij een factuur sturen, te controleren of het klopt). Maar ook kunnen berekenen wat uiteindelijk winst per chauffeur is.
In principe is het geen stress en is het erg makkelijk. Alleen niet als je meer dan 40 chauffeurs hebt en als iedere maand chauffeur "A" 16 dagen werkt en andere maand 19 dagen.
Wat ik eigenlijk zoek (wil) is wanneer ik excel overzicht van de klant krijg dat ik deze gelijk kan uitrekenen.
Ik wil kunnen uitrekenen:
Hoeveel uren heeft chauffeur A gewerkt, hoeveel reserve uren, hoeveel km toeslag die heeft gekregen. Dit allemaal get liefst in andere tabblad in een tabel overzicht...
Maar dit mag geen invloed hebben op de volgende maand overzicht. Omdat de lay out van volgende maand net iets anders qua excel rijen eruit ziet.
Ik denk dat ik iets met VBA moet doen. Maar hierin ben ik een leek. Ik kan wel een Macro opnemen en deze telkens toepassen, alleen dan kom ik in problemen met de volgende maand. Omdat die excel overzicht net iets anders eruit ziet.
Heb ik het een beetje goed uitgelegd? ik heb een voorbeeld overzicht in bijlage toegevoegd.
BVD