VBA beveiliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Beste,
Kan je met een macro de VBA beveiliging opheffen.
Zo ja wat is dan de macro
Alvast bedankt

Bedoel je de beveiliging van het VBA venster? Wat denk je zelf (even logisch nadenken :) )?

Er bestaat code om zoiets te doen, maar ik denk niet dat het de bedoeling van dit forum is om deze hier te verspreiden.
Wie dan ook deze beveiliging heeft ingesteld zal daar wel z'n goede redenen voor gehad hebben.

Beste Rudi,
Bedankt voor je reactie.
Wat is de bedoeling: Ik heb een aantal formulieren in een bestand Na het verstrijken van de datum moet een formulier uit het bestand verwijderd worden. Uiteraard heb ik de toegangscode van het VBAproject.

Wat bedoel je met formulieren, Werkbladen ????
Je zal toch het een en ander veel duidelijker moet verklaren want tot op heden klinkt dit alles als Chinees voor mij.

Ik heb een formule om een UserForm te verwijderen (UserForm1)

Code:
Sub verwijderUserform()
Dim VBComp As Object
 Set VBComp = ThisWorkbook.VBProject.VBComponents("UserForm1")
 ThisWorkbook.VBProject.VBComponents.Remove VBComp
End Sub
Ik kan deze niet verwijderen omdat ik mijn VBAproject heb beveiligd. Dat is het probleem(pje)

Waarom wil je userforms uit een bestand halen ?

Code:
Sub M_snb()
 with ThisWorkbook.VBProject
    .VBComponents.remove .VBComponents("UserForm1")
 end with
End Sub

Laatst bewerkt:
En nu als het VBAproject beveiligd is? (ik heb de code)

Waarom ? Daar zijn waarschijnlijk eenvoudiger oplossingen voor.

Ik heb eens rondgekeken en dit is geklooi van het hoogste niveau en zeker niet geschikt voor business-niveau.
Ik heb een code gevonden maar die moet gedraaid worden in een extern bestand, opent je beveiligd bestand en vult het paswoord in en geeft dan de VBEditor vrij.
Dan kan je de nodige wijzigingen aanbrengen en project terug beveiligen, alles opslaan en sluiten.
Dit is dus niet werkbaar.

@WB

Als een userform na een bepaalde datum niet meer zou moeten werken kan dat in de initialize code van het userform zelf opgenomen worden.

Beste Rudi,
Bedankt voor deze zeer nuttige info. Ik weet nu waar ik aan toe ben en ga een andere manier zoeken om het op te lossen.
Nogmaals bedankt

@ snb

Het was dan ook mijn bedoeling om een sterk ontradend antwoord te formuleren om alzo TS te bewegen een andere oplossing te zoeken.

@ Roma

Het voorstel van snb om het betreffende formulier op non-actief te zetten is zeker het overwegen waard, voor de formulieren zelf is het handmatig verwijderen de enige logische en doenbare oplossing denk ik

@snb en @ Rudi
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

Hoe kan ik kan initialize code in userform zetten?

Kijk eens in de gebeurtenis van je formulier; daar zit een Initialize bij.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
'Hier de code
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan