• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA blad verplaatsen. Doelbestand naam van cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michelr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
3
Hallo,

Ben vandaag de gehele dag bezig geweest om onderstaande macro werkend te krijgen echter wil het maar niet lukken. Ik hoop dat iemand van jullie mij uit de brand kan helpen.

Ik heb het bestand 'Jan.xls' met het tabblad 'Jan'. Deze zou ik willen koppieeren naar het openstaande bestand Test.xls.

Nu is het alleen mogelijk om de naam van het bestand hard in te kloppen. Dit wil ik doen doormiddel van een verwijzing in een cel. Doormiddel van Range ("Test.xls"). werkt het niet. Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!


Sub Bladverplaatsen()
Windows("export.xls").Activate
ActiveWindow.ScrollWorkbookTabs Position:=xlLast
Sheets("Jan").Select
Sheets("Jan").Move Before:=Workbooks("Test.xls").Sheets(1)
End Sub
 
Michelr,

Ik denk dat je het Blad Jan moet kopieren en dan plakken in het bestand van je keuze,
Copy en Paste?
 
Michelr,

Zou het zo werken?
Code:
Sub Macro1()
    Windows("Jan.xls").Activate
    Sheets("Jan").Select
    Cells.Copy
    Windows("Test.xls").Activate
    Cells.Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.WindowState = xlMinimized
    Windows("Jan.xls").Activate
    Cells.Select
End Sub
Beide bestanden moet wel open zijn.
 
Dit lijkt me meer dan voldoende....
Code:
Sub Bladverplaatsen()
     ActiveWorkbook.Sheets("Jan").Copy Workbooks("Test.xls")
End Sub

Groet, Leo
 
Bedankt voor de snelle reactie's!

Beide opties werken echter wil ik graag de naam van het bestand "Test.xls" in een cel laten verwijzen. Dit omdat het een periodieke rapportage betreft waarbij de naam van het bestand telkens wijzigd. Test01, Test02, enz.

Mvg, Michel
 
Bijvoorbeeld cel A1 op een nog in te vullen werkblad:

Code:
Sub Bladverplaatsen()
     ActiveWorkbook.Sheets("Jan").Copy Workbooks([B]Sheets("NaamVanDeSheet").Range("A1").Value[/B])
End Sub

Je mag overigens ook in andere topics op dit forum kijken, hoe één en ander daarin wordt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan