Beste Super excellers
Ik heb een file waarin ik x aantal werkbladen heb die een identieke opmaak hebben. Dus enkel de naam is verschillend.
Elk blad heeft zo enkele verborgen kolommen, enkele samengevoegde cellen. In de verborgen kolommen staan alle cellen"geblokkeerd" (als dan ook het werkblad beveiligd is natuurlijk)
Wat ik nu wil bereiken is:
1. een manier om "automatisch"(command button of zo) de inhoud te wissen van alle (niet geblokkeerde)cellen en dit over de "x" aantal werkbladen
2. hetzelfde voor de "samengevoegde" cellen wat dus blijkbaar niet zo maar lukt. (zouden om "esthetische" redenen liever merged blijven) het oog wil ook wat
3. Een zekerheid dat uit mijn verborgen kolommen( waar de formules dus in zitten) onaangeroerd blijven
Vb: Werkblad 1: Range: A1
10 en dan een range G1(+H1+I1) wat dus eigenlijk de samengevoegde cel is van de 4 kolommen 1e cel. Kolom E en F staan "verborgen"
Werkblad2 : mag dus volledig hetzelfde zijn als werkblad 1 vermits de opbouw 100% gelijk is
Reeds zoiets geprobeerd:
For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
With ws
.Range("B2:B17") = ""
.Range("C2:E6") = ""
End With
Next ws
End Sub
Deze loopt vast van zodra er in de ranges ergens een samengevoegde cell zit
En deze:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A2:B10").ClearContents
Range("E2:F10").ClearContents
End Sub
Werk met office 2016, alle hulp is welkom.
File op zich is een beetje groot om hier te uploaden.
Ik heb een file waarin ik x aantal werkbladen heb die een identieke opmaak hebben. Dus enkel de naam is verschillend.
Elk blad heeft zo enkele verborgen kolommen, enkele samengevoegde cellen. In de verborgen kolommen staan alle cellen"geblokkeerd" (als dan ook het werkblad beveiligd is natuurlijk)
Wat ik nu wil bereiken is:
1. een manier om "automatisch"(command button of zo) de inhoud te wissen van alle (niet geblokkeerde)cellen en dit over de "x" aantal werkbladen
2. hetzelfde voor de "samengevoegde" cellen wat dus blijkbaar niet zo maar lukt. (zouden om "esthetische" redenen liever merged blijven) het oog wil ook wat
3. Een zekerheid dat uit mijn verborgen kolommen( waar de formules dus in zitten) onaangeroerd blijven
Vb: Werkblad 1: Range: A1
Werkblad2 : mag dus volledig hetzelfde zijn als werkblad 1 vermits de opbouw 100% gelijk is
Reeds zoiets geprobeerd:
For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
With ws
.Range("B2:B17") = ""
.Range("C2:E6") = ""
End With
Next ws
End Sub
En deze:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A2:B10").ClearContents
Range("E2:F10").ClearContents
End Sub
Werk met office 2016, alle hulp is welkom.
File op zich is een beetje groot om hier te uploaden.
Laatst bewerkt: