VBA cellen kopiëren naar tabel in andere sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey

Ontzettend bedankt! Dit is inderdaad wat ik nodig heb. Vanavond test ik het nog eens uitgebreid uit en bekijk ik de code.

Ik heb wel iets opgemerkt.

Als ik bij werklad poducten bij A, C, en D het aantal liters en de prijs incl. BTW verwijder, dan moet eigenlijk alleen Product B gekopieerd worden naar werkblad factuur.
Nu wordt alles gekopieerd omdat de formules erin blijven staan. Ik wil de formules ook niet telkens verwijderen. Hoe kan ik dat best oplossen? Is het een optie om per rij individuele knopjes toe te voegen?

Nogmaals heel erg bedankt!

Groeten
Ercan

Per rij een afzonderlijk knopje is nog het eenvoudigste (ook in verband met VBA-code). Zal ik zo aanpassen. Tot vanavond.

Hallo

Dit werkt ook heel goed, maar per rij is het gemakkelijker en worden overbodige rijen niet gekopieerd. Dan kunnen de formules ook blijven staan in werkblad 'producten'. Zou u dat nog willen aanpassen a.u.b.?

Heel erg bedankt!

Groeten
Ercan

Hallo

Het werkt uitstekend, dit is wat ik echt nodig had. Ik ben u ontzettend dankbaar voor al uw hulp. De code moet ik wel nog goed bestuderen :d.

Groeten
Ercan

Hallo

Ik heb ondertussen tijd gemaakt om de vba code te bestuderen
Soms werkt dubbelklikken niet en wordt er niets verplaatst naar de factuur. Ik heb ook al meegemaakt dat de gegevens onderaan toegevoegd worden. Waarschijnlijk iets verkeerd gedaan maar weet niet goed wat.

In de code staat:

Code:
For k = 13 To 18
        Sheets("factuur").Cells(rijplus, k - 12).Value = Sheets("producten").Cells(tekopierenrij, k).Value

K is de variabele en als ik me niet vergis, bedoel je met "13 To 18" de kolommen. Waarom staat er iets verderop K – 12. Wat gebeurt daarmee in de code?

Ik vind de optie dubbelklikken geweldig en werkt ook heel goed. Alleen heb ik nog een vraagje daarover.
Kan je vanuit 2 verschillende werkbladen de optie dubbelklikken gebruiken of kan het maar 1x gebruikt worden in een document.

Beste,
Op het tabblad producten beginnen de gegevens vanaf kolom 13 en op het tabblad factuur beginnen de gegevens vanaf kolom 1. Vandaar K-12. Dubbelklikken op meerdere tabbladen moet ik nog uitzoeken .

Beste,

Het principe van dubbel klikken kan je op elk tabblad toepassen maar de macro moet wel gelinkt zijn aan een tabblad. Selecteer in de VBA-editor links het tabblad1 of 2. De vba-code verschijnt. Bij dubbel klikken verschijnt er eerst een melding. Zo weet je dat dubbel klikken functioneert. Indien dit hinderlijk is, verwijder je de regel.

Bijlagen

Bedankt, ik ga het zeker eens uitproberen!

Met vriendelijke groeten
Ercan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan