• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA code aanpassen naar pdf i.p.v. xlsx

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Berichten
18
Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen met het aanpassen van de VBA code?
In Sheet2 kan ik op de knop drukken versturen als excel blad. Dit werkt ook goed en het betreffende blad wordt verstuurd als xlsx bestand.

Nu zou ik de code graag iets aangepast zien zodat ik deze als PDF kan versturen i.p.v. een xlsx bestand.

In de VBA code komt 2 keer xlsx voor. Als ik deze verander naar pdf dan wordt het bestand verstuurd als pdf alleen kan ik de bijlage niet openen. Zo makkelijk gaat dat blijkbaar dus niet...

Als voorbeeld een bijlage met de naam "test"
In module1 staat de VBA code met pdf welke ik na versturen / binnen krijg in de e-mail maar dus niet kan openen als PDF bestand. En in module2 staat de VBA code met xlsx welke ik na versturen / binnen krijg in de e-mail en gewoon kan openen als xlsx bestand.

Kort gezegd, VBA code in module2 werkt naar behoren en wil ik graag zo houden. VBA code in module1 zou ik graag aangepast zien zodat ik de keuze heb om een blad op deze manier ook als PDF te kunnen versturen.

Met vriendelijke groet, Berry.
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 2
Een Excel bestand opslaan met de PDF extensie maakt het nog geen PDF, het blijft dan een Excel bestand maar met een foute extensie. Je PDF lezer probeert dan dat Excel document als PDF te openen en dat gaat uiteraard niet.

Doe het dan zo:
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    26 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraag, als ik nu op versturen als PDF klik dan wordt de email geopend en moet ik daar op verzenden drukken en bij het versturen als xlsx wordt ie gelijk verzonden. Kan dit ook nog ingesteld worden bij de code voor PDF dat deze gelijk verzonden wordt?
 
Kijk in de code.
Daar heb ik .Send gewijzigd in .Display, voor de test.
Zet daar dus weer .Send neer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan