• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA-code aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo forum!

Ik ben beginnend gebruiker van VBA. Zoals ik hem nu hebt (zie onder), kopieert ie rij 7 en plakt speciaal (alleen waarden) naar de eerstvolgende lege rij in het blad "Urenoverzicht". Daarna wordt cel B2 geselecteerd en op delete gedrukt, zodat rij 7 niet meer geselecteerd is (is wat netter). Daarna wordt cel B3 geselecteerd, zodat ik daar weer mijn input kan veranderen.

Dit werkt allemaal prima, maar ik wil eigenlijk dat ook de opmaak wordt gekopieert/geplakt. Dus waarden en opmaak. Jullie weten vast wel hoe dat moet ;) Alvast bedankt!

Code:
Sub urenoverzichtselectie()
  Sheets("Urenoverzicht").Range("7:7").Copy
  Sheets("Urenoverzicht").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
  Range("B2").Select
  Selection.ClearContents
  Range("B3").Select

End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
zwinmi , iets in die zin , kan beter en korter .
Code:
Sheets("Urenoverzicht").Range("A7:J7").Copy
Sheets("Urenoverzicht").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("Urenoverzicht").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(0).PasteSpecial xlFormats
Range("B2").ClearContents
Range("B3").Select
End Sub

Code:
  With Sheets("Urenoverzicht")
    .rows(7).Copy .cells(Rows.Count,1)).End(xlUp).Offset(1).entirerow
  End with
End Sub
Als je in je code geen 'select' of activate gebruikt blijft de cursorpositie ongewijzigd. Dan is 1 regel code voldoende.

Kleine correctie (haakje teveel)
Code:
  With Sheets("Urenoverzicht")
     .Rows(7).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).EntireRow
  End With
End Sub

Bedankt trukkertje!!

De code van snb werkte wel maar die kopieerde alles dus ook de formule, als ik dan de datum veranderde om andere gegevens in de selectie op te nemen, verdween de rest van de selectie omdat de juiste datum niet meer geselecteerd was...

Met vriendelijke groet,

Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan