• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo allemaal,

Ben bezig et een macrotje, na uren proberen wil het me niet helemaal lukken, in de hoop dat dit forum met op weg zou kunnen helpen.
Meer details in het voorbeeld bestandje.

Angela

Bijlagen

Code:
De macro zou de hyperlink op tabblad 'Klantgegevens' op regel H10 moeten plaatsen
Het cijfer 10 wordt gehaald van tabblad 'Factuur' bij G 4
Wanneer op tabblad 'Klantgegevens' H 10 al een hyperlink staat, zou een tweede hyperlink op I 10 moeten verschijnen

kun je in je voorbeeld eens aangeven waar de gegevens vanaf gehaald moeten worden.
(alleen G4)?

en waarom dient dit nu juist in H10 gezet te worden?
je klant 10 staat bij jou in rij 11 dus ik zou het logisch gevonden hebben als de uitkomst in H11 geplaatst dient te worden.

Beste Oeldere,

Je hebt helemaal gelijk hij moet idd in H11 komen.
en de gegevens komen d.m.v. een formule in G 4

Angela

kun je dan eens aangeven wat het doel van deze aktie is?

ik zou het logisch vinden om de gegevens van de faktuur van (uit) de klantgegevens op te halen.

jij gaat nu gegevens van de faktuur toevoegen aan de klantgegevens!

mogelijk dat het ook mogelijk is dit met formules op te lossen.

Beste Oeldere,

Ik wil in Klantgegevens een hyperlink van iedere factuur hebben.

Ik ga idd gegevens v.d factuur toevoegen naar klantgegevens mmar dit is maar een klein gedeelte, er zitten veel meer formules en vba code erachter. en aanders moet ik alles aanpassen het werkt zo perfect, alleen de hyperlink krijg ik nog niet voor elkaar.

Angela

met bijgevoegd bestand krijg ik het bestand 111112 op mijn pc geopend.

je geeft niet aan hoe je bestanden benoemd zijn.

je macro is

Code:
Sub hyperlin()
    'hyper = Application.InputBox("Geef hier de naam van het bestand", "Input", "\\MEDIACE-PC\Users\Mediace\Dropbox\Pahedomotica\Facturen\2011\" & Range("A19").Value & "_" & "Nr" & "_" & Range("F19").Value & "_" & Format(Now, "yyyy-mm-dd") & "_" & Range("G6").Value & ".pdf", False, True)
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="\\MEDIACE-PC\Users\Mediace\Dropbox\Pahedomotica\Facturen\2011\" & Range("A19").Value & "_" & "Nr" & "_" & [COLOR="red"]Range("F19").[/COLOR]Value & "_" & Format(Now, "yyyy-mm-dd") & "_" & Range("G6").Value & ".pdf", _
        TextToDisplay:=Format(Now, "yyyy-mm-dd")
End Sub

hierin dient in ieder geval de rode code aangepast te worden.

Idee?
kun je niet beter alle faktuurnummers onder elkaar zetten (die met een hyperlink te benaderen zijn). met vertikaal zoeken kan dan ook de naam worden opgehaald.
vervolgens kun je straks met filters alle fakturen ed (en de ouderdom ed) opvragen.

maar ik ken de restant van je bestand onvoldoende, misschien heb je dit al ingebouwd.

Bijlagen

Beste Oeldere,

Ik denk inderdaad dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, op het blad facturen maak ik een factuur.
De klantgegevens haal ik van het blad klantgegevens.
Als ik een factuur maak wordt deze opgeslagen als pdf op mijn PC.
Nu wil ik d.m.v. een macro graag een hyperlink naar deze factuur(pdf) achter de desbetreffende klant gegevens op blad klantgegevens.
De naam van de factuur wordt dus gehaald van de gegevens van het blad factuur uit de cellen zoals aangegeven in de macro formule:
" & Range("A19").Value & "_" & "Nr" & "_" & Range("F19").Value & "_" & Format(Now, "yyyy-mm-dd") & "_" & Range("G6").Value & ".pdf", _

Deze gevens komen indirect van het blad klantgegevens d.m.v. het veranderen van het klantnummer in cell G4.

Wat je nu hebt gemaakt is niet wat ik zoek, want nu past hij het factuur nummer aan en "overschrijft" de oude, maar als ik voor een nieuwe klant een link naar een factuur wil hebben op de regel van het desbetreffende klant nummer doet hij dat niet.

De link wordt nu geplaatst net waar de cursor staat als ik de macro activeer.

Angela

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan