• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code kopieren naar nieuwe workbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik1235

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Beste,

Kan je VBA code kopieren van de ene workbook naar de andere?

Ik heb een excell workbook waarin ik VBA code heb om een nieuwe workbook te maken. Bij het openen van de nieuwe workbook zou ik willen dat de menubalk gepersonaliseerd wordt. In de menubalk wil in een knop "MijnToepassing" willen hebben. Als je daarop klikt, wordt VBA code uitgevoerd.

Bij de aanmaak van de nieuwe workbook zou ik, in runtime, VBA code willen toevoegen waarmee een menu-item wordt aangemaakt telkens de nieuwe workbook wordt opgestart.

Alvast bedankt voor je reactie!

Exporteer de module met je afgewerkte code naar een tekstbestand (rechtsklik op de modulenaam >> Exporteren)
Gebruik dan onderstaande code om in runtime deze module te importeren in je nieuwe workbook.
Code:
Sub InsertVBComponent()
    If Dir("D:\Mijn documenten\Module1.bas") <> "" Then
        On Error Resume Next
        ActiveWorkbook.VBProject.VBComponents.Import "D:\Mijn documenten\Module1.bas"
        On Error GoTo 0
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Je kunt toch het bestand met die macro-code als sjabloon gebruiken ?

1. maak een werkboek met in de gebeurtenis Workbok_Open() bijv. de VBA-code x=12
2. sla dit bestand op als "E:\OF\macro_overdracht.xls" en sluit het
3. maak een nieuw werkboek met
Code:
Sub tst()
    Workbooks.Add "E:\OF\macro_overdracht.xls"
End Sub
4. het nieuwe werkboek heet macro_overdracht1.xls; het bevat de VBA-code in de gebeurtenis Workbook_open() en voert deze ook meteen uit

Beide interessant

Dit zijn twee interessante oplossingen. Ik ga ze allebei uitproberen in de toepassing en dan degene kiezen die het meest werkzaam is in de gegeven omstandigheden.

Nijg bedankt voor jullie ondersteuning!!!!!
Erik :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan