• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code krijg ik niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc0s

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Hey iedereen,

Ik had de vorige keer een probleem wat goed opgelost was!
Echter de code krijg ik niet meer werkend.
(Forum draadje --> Klik hier :) )

Ik denk zelf dat mijn ListObject niet goed is. Ik heb een nieuwe filter tabel gemaakt alleen weet ik dus niet hoe ik die in de code verwijs zodat excel weet welke tabel hij moet pakken.

Het doel van het bestand:
  1. Ik zet een bulk zoekwoorden met random volgorde in de automatische filter tabel te vinden in tabblad "bulkzoekwoorden".
  2. Vervolgens ga ik naar tabblad "zoek tabblad" waar ik uit de bulk zoekwoorden een specifieke termen uitkies zodat ik dit kan categoriseren.
  3. Dit doe ik vervolgens d.m.v. vert. zoeken. Hierna wil ik ze niet meer in de lijst hebben om duplicaten te voorkomen.

De code in tabblad "bulkzoekwoorden" heeft als functie om alle rijen die te maken hebben met de waarde in cel F1 uit de tabel te verwijderen.

Echter op dit moment werkt het niet. Wanneer ik een nieuwe lijst in de tabel kopieer krijg ik een fout code. Als ik dan op beëindigen klik werkt niets meer en nu weet niet ik meer hoe ik die code weer werkend krijg?

Wat doe ik fout :rolleyes:?!

Bekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsm

VBA Code:
Code:
Option Explicit
Dim answer As Integer

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Application.EnableEvents = False
   If Target.Address = "$F$1" Then
   answer = MsgBox("Weet je zeker dat je de rij wilt verwijderen?", vbYesNo + vbQuestion, "Rij Verwijderen")
   If answer = vbYes Then
     With ListObjects(1).DataBodyRange
      .AutoFilter 1, "*" & Target & "*"
      .EntireRow.Delete
      .AutoFilter
     End With
     End If
     Else
   End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Ik kan hier niet in het bestandje kijken maar aan de code te zien,
Is het tabel1 waar de code voor is.

Hey Excelamateur,

Onderstaand heb ik een afbeelding toegevoegd moet het dan niet een range hebben of een definitie van B tot D?
knipsel 1.PNG

Heb je de code al met F8 doorlopen?
Kun je zien wat er fout gaat.

Een tabel past zich zelf aan.

Ik krijg dan een pling geluidje te horen maar geen message box.

Wellicht doe ik een basic fout maken aangezien de kennis beperkt is.

Btw heb f8 in de code editor gedaan.

Ik heb de pc even aangezet maar hier werkt het ook niet.
Wat je aan dit bestandje gedaan heb, weet ik niet maar de macro wil niet werken.
Je vorige bestandje met haast de zelfde code van HSV daar werkt de code wel.

Volgens mij heb je iets aan de instelling gedaan maar wat om het weer in te schakelen?
Dat zal je even moeten oplossen en denk dat het dan wel werkt.
Suc6

Je zoekwoord staan in F2 en in de code controleer je op F1.
Dan gebeurt er uiteraard niks.
Doe het eens zo:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   Application.EnableEvents = False
   If Target.Address = "$F$2" Then
     If MsgBox("Weet je zeker dat je de rij wilt verwijderen?", vbYesNo + vbQuestion, "Rij Verwijderen") = vbYes Then
       With ListObjects(1).DataBodyRange
        .AutoFilter 1, "*" & Target & "*"
        .EntireRow.Delete
        .AutoFilter
       End With
     End If
  End If
End Sub

Hey Bedankt voor je bericht, was inderdaad een slordigheidsfoutje, maar het werkt nog steeds niet.
Wanneer ik op F8 klik krijg ik nog steeds een pling geluid maar verder wordt er geen actie ondernomen.

Het bestand moet opgeslagen zijn in xlsm toch?

Verder weet ik niet wat ik fout doe ?

Dioe code doet niks met F8.
Deze wordt geactiveerd als je in de cel F2 wat zet en dan op Enter drukt.
Het is een event routine en geen standaard Sub.

Laatst bewerkt:
Edmoor, zelfs dan gebeurd er niets.
Wat ik doe: Rechtermuisklik op het tabblad 'bulk zoekwoorden' --> Programmacode weergeven --> hele venster leeg maken --> Code plakken --> Bestand, en dan 'voorbeeld bestand opslaan' + Bestand, en dan 'sluiten en terugkeren'.

Vervolgens typ ik een term in, druk ik op enter en er gebeurd niets :(

Bedankt voor het sturen. Ik heb het geopend, macro's ingesteld en werkt nog niet.

Betekend dus dat mijn excel op een of ander manier niet werkt. Nu weet ik tenminste dat de code werkt ;)

Dan kan er een slotje op.

het kan zijn, als je een keer die change-event niet tot het einde laat lopen, of door een programmafout of door het zelf afbreken, dat de events uitgeschakeld blijven.
Maak daarom even deze macro (in een gewone module) en als er zogezegd niets gebeurt, roep dan even deze macro aan, om de events terug in te schakelen.
Code:
Sub EventsAan()
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan