vba code met koppeling tussen checkbox en dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Haai!

Ik heb een userform gemaakt in een database met checkboxen waarin aangegeven wordt welke dagdelen iemand gaat werken. Tot dusver is me dat gelukt (dankzij veelvuldig bezoek aan dit forum en veel knippen en plakken van wat ik hier vond :-) )

Heb het nu zo voor elkaar dat er, afhankelijk van welk dagdeel er aangevinkt wordt, een "X" zet in de betreffende kolom. Nou zou ik eigenlijk graag willen dat er ipv een "X" de functie van de betreffende persoon komt te staan (of een afkorting daarvan). Voor de functie heb ik een dropdown menu ingebouwd.

Is het uberhaupt mogelijk om zoiets te bouwen?

Alvast bedankt voor het meedenken

PS ik kan VBA nog lang niet lezen, kan wel goed kopieren en plakken ;-)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het bleek niet zo moeilijk als ik dacht, heb het zelf voor elkaar gekregen: ik heb de volgende verwijzing in de vba gemaakt:

Code:
If chbMaandagochtend.Value = True Then ws.Cells(iRow, 7) = Me.cboFunctie.Value
If chbMaandagmiddag.Value = True Then ws.Cells(iRow, 8) = Me.cboFunctie.Value
If ChbDinsdagochtend.Value = True Then ws.Cells(iRow, 9) = Me.cboFunctie.Value

Evengoed bedankt!

Laatst bewerkt:
Zo maak je er voor andere bezoekers wel een vriendelijk forum van. En het bestandje is verwijderd en je geeft de oplossing niet prijs. Lekker handig als iemand anders een soortgelijke vraag heeft, de zoekfunctie gebruikt, en dan in dit draadje terecht komt.:rolleyes:

Zo maak je er voor andere bezoekers wel een vriendelijk forum van. En het bestandje is verwijderd en je geeft de oplossing niet prijs. Lekker handig als iemand anders een soortgelijke vraag heeft, de zoekfunctie gebruikt, en dan in dit draadje terecht komt.:rolleyes:

Neem me niet kwalijk VenA, ik zit nog maar 5 dagen op jullie forum en doe mijn best alles goed te doen. Heb eea aangepast, dus hoop dat het nu goed is.
Met vriendelijke groet,
Inge

Laatst bewerkt:
Maakt mij niet zoveel uit. Het viel gewoon op. Zelf alles bij elkaar kopiëren en plakken van gevonden code en vervolgens de eigen oplossing niet plaatsen:)

Nb. Links onderin staat een grote blauwe knop met '+ Reageer op bericht'. Gebruik deze svp ipv de Quote knop.

Het was uiteraard niet de bedoeling om mijn oplossing niet prijs te geven.
Maar al doende leert men toch ;)

Netjes dat je en het bestandje terug geplaatst hebt en ook de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan