• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code om cellen leeg te maken onder voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexS

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2014
Berichten
6
Goedendag Excelwetenschappers,

Ik wil graag voor mijn werk een registratie formulier gaan hanteren, waar voor mijn medewerkers (waarvoor ik subsidie zou moeten krijgen :eek:), ook mee te werken valt.
Het punt waar ik momenteel op vastloop, is een vba code die voor mij bij het openen van het document cellen leegmaakt.

De voorwaarde is een optelsom die reeds in het formulier staat en de code die ik nodig heb moet het volgende doen;

In kolom “N” staat de optelsom van voorwaarden. Als in deze kolom de waarde "2" voorkomt, dan dienen de cellen “D:K” in desbetreffende rij leeggemaakt te worden.

Na wat speurwerk op het internet, was ik tot een code gekomen die bijna doet wat ik wil. Echter verwijderde deze het gehele bereik “D:K”, waar ik graag enkel die rijen leeg maak, waar de voorwaarde 2 is. Verder speurwerk heeft mij helaas niet verder gebracht en vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.

Ik heb gemakshalve de speerpunten van mijn vraag met rood gearceerd.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
AlexS,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om datgene dat je al wel hebt ook met de helpers te delen, liefst in de vorm van een Excelbestand (ontdaan van evt "gevoelige" informatie).
Dus graag een bijlage bijplaatsen....
 
Alex, ik ben het helemaal met Haije eens.
maar uit mijn hoofd wordt het ongeveer zo iets:
Code:
Sub MaakSchoon()
    For Each Cel In Intersect([N:N], ActiveSheet.UsedRange)
        If Cel = 2 Then Range("D" & Cel.Row & ":K" & Cel.Row).ClearContents
    Next
End Sub
 
bestand bijgevoegd

Bedankt voor de reacties!

Nieuw op dit forum en onwetend (goed excuus?).

Bestand bijgevoegd met daarin de door sylvester-ponte aangedragen code.

En het werkt perfect! Enige wat ik zelf nog even aan moet passen is een extra optelsom die waarde nul geeft als er geen datum is ingevuld. Dat moet het compleet maken.

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Ik zal dit topic sluiten.

Met vriendelijke groet,

Alex
 

Bijlagen

  • Aanmeldingen database voor registratie.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan