VBA code om cellen te kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoubleUD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2020
Berichten
2
Hallo Helpmij,

Om maar te beginnen dat ik géén wizkid ben in VBA en alles wat ik in dit document met VBA heb gemaakt heb ik van internet gevonden en
vond zelf dat ik al aardig op weg was, maar nu loop ik toch echt vast. En gezien de info die ik in de loop
der jaren al van deze site heb kunnen bemachtigen en veel aan heb gehad (mijn dank daar voor)
hoop ik dat jullie mij nu ook kunnen helpen.

Ik heb een Excel bestand gemaakt waar wij offertes in aanmaken op blad "Aanmaak offerte".
- Als men deze invuld wordt er op blad "Naar VKB" een kopie per cel gemaakt, maar daar heb ik in de cellen
een formule staan met extra tekens die er automatisch bij komen. Dit moet ook zo blijven.
- Ze kunnen dan op de knop PDF opslaan klikken en er komt dan een kopie van het blad "Naar VKB" een PDF uitrollen.

Nu mijn vragen die ik niet zo specifiek kan vinden op internet of wat er op lijkt.
- Nu wil ik graag de opmaak in de cellen op blad "Aanmaak offerte" ook gekopieerd hebben naar blad "Naar VKB"
Dus gekleurde tekst, onderstreept, enz. (Zie het voorbeeld)
Maar cel verwijzing doet dat niet. Dus moet dit met een macro volgens mij. En dan ook graag met de extra tekens ertussen.

- Is er een mogelijkheid dat alleen wat er ingevuld is ook alleen daar van een pdf te creëren. Dus eigenlijk per offerte blok.
Met behoud van het onderste blok met de "90 dagen" opmerking er in. Die moet er ten alle tijden onder blijven.
Stel er zijn 3 offerte blokken gevuld dat de lege blokken niet worden meegenomen met het creëren.

Ik hoor graag van jullie en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Wouter
 

Bijlagen

  • VKB offerte VB.Helpmij.xlsm
    67,8 KB · Weergaven: 49
Als je al iets met VBA wil dan zou ik beginnen met alle samengevoegde cellen uit het document te halen. Hier krijg je vroeg of laat problemen mee omdat de range vaak niet goed bepaald kan worden.

Zet dubbele codes in een aparte sub die je dan opvraagt op het moment dat het nodig is.

Voor het kopieren en plakken van een bereik kan je pastspecial gebruiken maar dan loop je waarschijnlijk tegen het eerst genoemde punt aan.
 
Hoi VenA,

Bedankt voor de snelle reactie.

De samengevoegde cellen heb ik bewust gedaan om de zin aan een stuk te creëren. Wat dan op de pdf weergegeven wordt.
Deze kan men dan van de pdf knippen plakken aan een stuk zonder onderbrekingen er tussen.
(#25) - Deze tekst graag hetzelfde op blad "Naar VKB"
Of kan dit ook worden samengesteld met behulp van macro's?

Ik ben een heel eind gekomen met VBA via internet, maar nu heb ik jullie toch echt nodig.
Hoe zet ik dit dan in VBA?

Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan