VBA code om specifieke pagina te openen van een PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

roboomens

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
9
Hallo,

Ik tracht een code te maken om vanuit een link in Excel een PDF bestand te openen op mijn harde schijf. Echter wil ik dat de link naar een specifieke pagina in het PDF bestand wijst, en niet start bij pagina 1 van het PDF bestand.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen dus alle hulp is meer dan welkom.

MvG
Rob
 
Ik vraag me af of dat kan bij Reader; volgens een forum bij Adobe kan het in ieder geval niet bij de Android versie.
 
Terug van vakantie :D.

Ik zal eens in het document duiken van Ed, zo te zien kan ik daar wel mee uit de voeten. Ik gebruik in ieder geval de standaard reader van Adobe. Mocht het daar niet mee lukken probeer ik Foxit reader nog.

Ik zal de resultaten in ieder geval even posten. Bedankt voor de hulp zover.
 
Het bestand van Ed gaat, als ik het goed zie, niet over de PDF-reader, maar over de PDF 'creator'.
 
Ik heb het even nagekeken en dat lijkt inderdaad het geval.
 
Wellicht dat dit dan beter gaat:
Open a PDF file:
AcroRd32.exe PdfFile

Open a PDF file in a new instance of Adobe Reader:
AcroRd32.exe /N PdfFile

Open a PDF file at page 7:
AcroRd32.exe /A "page=7=OpenActions" PdfFile

Open a PDF file with navigation pane active, zoom out to 50%, and search for and highlight the word "batch":
AcroRd32.exe /A "zoom=50&navpanes=1=OpenActions&search=batch" PdfFile

Print a PDF file with dialog:
AcroRd32.exe /P PdfFile

Print a PDF file silently:
AcroRd32.exe /N /T PdfFile PrinterName [ PrinterDriver [ PrinterPort ]]
 
Ik had het nog niet opgemerkt :S

klopt het dat ik voor de regel "AcroRd32.exe /A "page=7=OpenActions" PdfFile" ook een Shell opdracht gebruik in VBA?
 
Het is een opdrachtregel voor de command prompt, dus ja, daarvoor gebruik je in VBA de Shell opdracht.
Je kunt dus de opdracht eerst in een command box testen voordat je het in VB verwerkt.
 
Laatst bewerkt:
Bv.
Code:
Sub PDFLink1()
    'werkt in XL2007
    Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\AcroRd32.exe /A page=3=OpenActions G:\Testbestanden\Formules_Excel_NL_EN.pdf"
End Sub

Of met celverwijzing
Code:
Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\AcroRd32.exe /A page=3=OpenActions" & " G:\Testbestanden\" & [A1] & ".pdf"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan