shalhevet
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 okt 2007
Hallo,
Ben al een tijdje mee bezig met het zoeken naar de juiste oplossing maar wat ik ook probeer lukt gewoon niet.
Mijn uren registratie bestand bestaat uit diverse werkbladen, voor iedere week aparte werkblad. iedere werkblad heeft de naam van het betreffende week.
Mijn facturen worden via een andere Excel bestand gemaakt. Ze krijgen allemaal de naam 2013### (# staat voor volgnummer factuur, dus 001, 002).
Facturen worden met behulp van vba code als pdf uitgeprint. Nu wil ik de code zodanig aanpassen dat wanneer een factuur wordt gemaakt, wordt de juiste week in de uren registratie bestand gezocht en wordt het factuur nummer in cel B19 gezet.
Ik heb al veel gezocht op het net maar kan geen code vinden die zoiets doet.
Weet iemand raad?
De code die aangepast moet worden is:
Factuur wordt genoemd n.a.v. inhoud van cel F14.
De opbouw van de folders:
Excel bestand uren registratie
Excel bestand factuur
Folder "uren registratie" = hier worden alle pdf bestanden van het uren registratie bestand opgeslagen
Folder "facturen" = hier worden alle pdf bestanden van de facturen bestand opgeslagen.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt
Ben al een tijdje mee bezig met het zoeken naar de juiste oplossing maar wat ik ook probeer lukt gewoon niet.
Mijn uren registratie bestand bestaat uit diverse werkbladen, voor iedere week aparte werkblad. iedere werkblad heeft de naam van het betreffende week.
Mijn facturen worden via een andere Excel bestand gemaakt. Ze krijgen allemaal de naam 2013### (# staat voor volgnummer factuur, dus 001, 002).
Facturen worden met behulp van vba code als pdf uitgeprint. Nu wil ik de code zodanig aanpassen dat wanneer een factuur wordt gemaakt, wordt de juiste week in de uren registratie bestand gezocht en wordt het factuur nummer in cel B19 gezet.
Ik heb al veel gezocht op het net maar kan geen code vinden die zoiets doet.
Weet iemand raad?
De code die aangepast moet worden is:
Code:
Sub PDFMaken()
Dim pad As String
pad = ThisWorkbook.Path & "\Facturen\" & "_" & "" & ActiveSheet.Range("[COLOR="#FF0000"]F14[/COLOR]").Value & & ".pdf"
ThisWorkbook.ActiveSheet.Copy
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, pad, , True, , , , True
ActiveWorkbook.Close False
ThisWorkbook.Save
End Sub
Factuur wordt genoemd n.a.v. inhoud van cel F14.
De opbouw van de folders:
Excel bestand uren registratie
Excel bestand factuur
Folder "uren registratie" = hier worden alle pdf bestanden van het uren registratie bestand opgeslagen
Folder "facturen" = hier worden alle pdf bestanden van de facturen bestand opgeslagen.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt