Hallo beste mensen,
Ik heb een model dat door middel van 7 stappen tot een bepaalde kostprijs komt.
Hierin moeten keuzes gemaakt worden door middel van het invoegen van producten die gebruikt zijn.
Voor het invoegen gebruik ik 2x het dubbel klikken.
Deze 2 VBA's staan 1 cel onder elkaar en het probleem dat ik tegenkom is dat als ik bij de bovenste Meer dan 2 rijen invoeg. Als ik na deze handeling het invoegen 1 regel eronder doe komen de 2 verschillende VBA uitkomsten door elkaar te staan.
Dus na het invoegen dus dit: edit:
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 2 (formules1)
VBA 2 (formules1)
VBA 1 (formules)
Terwijl het dit moet zijn:
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 2 (formules1)
VBA 2 (formules1)
Dit is de code die ik gebruik:
In kolom A staan dus de waardes 2 tm 7 en 2b tm 7b. Waarde 2 en 2b schakelen dus de verschillende formules in en staan slechts 1cel van elkaar verwijdert.
Ik hoop dat de info die ik gegevens heb duidelijk maakt wat mijn vraag is. Zo niet graag een vermelding.
Grtz
Ik heb een model dat door middel van 7 stappen tot een bepaalde kostprijs komt.
Hierin moeten keuzes gemaakt worden door middel van het invoegen van producten die gebruikt zijn.
Voor het invoegen gebruik ik 2x het dubbel klikken.
Deze 2 VBA's staan 1 cel onder elkaar en het probleem dat ik tegenkom is dat als ik bij de bovenste Meer dan 2 rijen invoeg. Als ik na deze handeling het invoegen 1 regel eronder doe komen de 2 verschillende VBA uitkomsten door elkaar te staan.
Dus na het invoegen dus dit: edit:
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 2 (formules1)
VBA 2 (formules1)
VBA 1 (formules)
Terwijl het dit moet zijn:
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 1 (formules)
VBA 2 (formules1)
VBA 2 (formules1)
Dit is de code die ik gebruik:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Column = 1 And InStr("2.3.4.5.6.7.", Target) > 0 And Target <> "" Then
i = InputBox("hoeveel rijen invoegen?")
If i > 0 And IsNumeric(i) Then
For n = 1 To i
Target.Offset(4).Resize(1, 18).Insert Shift:=xlDown ', CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
[formules].Copy Target.Offset(4, 1)
Next n
End If
End If
Cancel = True
If Target.Column = 1 And InStr("2b.3b.4b.5b.6b.7b.", Target) > 0 And Target <> "" Then
i = InputBox("hoeveel rijen invoegen?")
If i > 0 And IsNumeric(i) Then
For n = 1 To i
Target.Offset(4).Resize(1, 18).Insert Shift:=xlDown ', CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
[formules1].Copy Target.Offset(4, 1)
Next n
End If
End If
Cancel = True
End Sub
In kolom A staan dus de waardes 2 tm 7 en 2b tm 7b. Waarde 2 en 2b schakelen dus de verschillende formules in en staan slechts 1cel van elkaar verwijdert.
Ik hoop dat de info die ik gegevens heb duidelijk maakt wat mijn vraag is. Zo niet graag een vermelding.
Grtz
Laatst bewerkt: