• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA code samenvoegen. Hoe?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Berichten
28
Beste leden, al meerdere malen geweldige hulp gehad hier en ondertussen steeds meer aan het oefenen met VBA.
Nu heb ik een bestand waarin ik een VBA code heb gezet waardoor het bestand na een bepaalde datum min of meer niet meer te gebruiken is zonder een code in te voeren.
Daarvoor had ik er een code in staan waardoor het bestand altijd opent op Sheet1 en een bericht in het scherm kwam waarop je eerst op oke moest klikken alvorens verder te kunnen gaan.
Nu zou ik beide code's graag samen willen voegen indien dit mogelijk is maar ik kom er na vele pogingen en zoekwerk niet uit.
In het voorbeeld staan beide VBA codes onder elkaar welke ik wil samenvoegen. Ik begrijp dat er nu een foutmelding komt omdat beide code's dezelfde naam hebben maar ik heb ze beide origineel gelaten om als voorbeeld te dienen.
Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.
De code's staan in ThisWorkbook en de code die erin verwerkt is: 1234
Met vriendelijke groet, Berry.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    13,5 KB · Weergaven: 4
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • voorbeeld (20).xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 5
Bedankt voor je reactie! Dit is hem bijna. In jou gestuurde voorbeeld kan ik nog steeds Sheet2 bewerken. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in m'n vraagstelling. Kan het ook zo ingesteld worden dat alle sheets dan geblokeerd worden? Want als ik nu op cancel klik als er om een code gevraagd wordt dan kan ik Sheet2 nog gewoon bewerken.
 
Zo:
 

Bijlagen

  • voorbeeld AH.xlsm
    15,6 KB · Weergaven: 8
Laat varen: iedereen die het bestand opent met uitgeschakelde macro's kan overal bij.
Dat geldt ook als je het bestand in openoffice opent.
Als je je wil bekwamen in VBA is beveiliging het laatste waar je aandacht aan moet besteden ,- if ever-.
 
Bedankt voor je reactie. In jou voorbeeld bestand geeft dit inderdaad het gewenste resultaat. Alleen als ik de code overneem in mijn bestand welke uit 14 tabbladen bestaat dan krijg ik te zien
Run-time error '9':
Subscript out of range
 
Laat varen: iedereen die het bestand opent met uitgeschakelde macro's kan overal bij.
Dat geldt ook als je het bestand in openoffice opent.
Als je je wil bekwamen in VBA is beveiliging het laatste waar je aandacht aan moet besteden ,- if ever-.
Bedankt voor je reactie, ik weet dat je met uitgeschakelde macro's gewoon overal bij komt. Het is ook niet puur als beveiliging bedoeld. In dat geval zet ik wel een wachtwoord op het bestand. Er zit wel een reden achter. En nog een reden hiervoor is dat ik op deze manier met hulp van anderen ook wat probeer bij te leren.
 
Dan heb jij geen werkblad dat Sheet1 heet. In bijgaande versie is het activeren van Sheet1 uitgeschakeld.
 

Bijlagen

  • voorbeeld AH.xlsm
    15,6 KB · Weergaven: 2
Excuses ik zat even niet op te letten en je bent me net voor met reageren.
Zoals in jou voorbeeld bestand heb ik nu in m'n eigen bestand het gewenste resultaat.
Vriendelijk bedankt voor je hulp!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan