Halllooo Excel Kings en Queens,
Ik heb jullie hulp nodig. Zie onderstaande code.
Op het moment dat iemand dus kiest voor 'Gereed' of 'Wacht op uitrol kantoor' in combinatie met 'yes', wordt de regel overgeplaatst naar een andere tab.
Wanneer dezelfde keus gemaakt wordt en de gebruiker kiest deze in combinatie met 'No', dan gebeurd er niks.
Echter, wanneer de optie voor 'Gereed' of 'Wacht op uitrol kantoor' weer gekozen wordt, gebeurd er daarna ook niks meer.
Ik zou graag willen dat bij No de bewerking inderdaad stopt, maar dat wanneer deze weer (in deze cel of een andere cel in die kolom) gekozen wordt, de vraag weer gesteld wordt en hem dan wel of niet weer uitvoert.
Dus een soort van continious loop ofzoiets? Weet iemand hoe ik mijn code moet aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt!
Ik heb jullie hulp nodig. Zie onderstaande code.
Op het moment dat iemand dus kiest voor 'Gereed' of 'Wacht op uitrol kantoor' in combinatie met 'yes', wordt de regel overgeplaatst naar een andere tab.
Wanneer dezelfde keus gemaakt wordt en de gebruiker kiest deze in combinatie met 'No', dan gebeurd er niks.
Echter, wanneer de optie voor 'Gereed' of 'Wacht op uitrol kantoor' weer gekozen wordt, gebeurd er daarna ook niks meer.
Ik zou graag willen dat bij No de bewerking inderdaad stopt, maar dat wanneer deze weer (in deze cel of een andere cel in die kolom) gekozen wordt, de vraag weer gesteld wordt en hem dan wel of niet weer uitvoert.
Dus een soort van continious loop ofzoiets? Weet iemand hoe ik mijn code moet aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt!
Code:
Option Base 1
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 'De code start bij een wijziging
Dim ar, c00 As String
If Target.Column <> 8 Then Exit Sub 'Als de wijziging niet in kolom H gebeurt dan STOP
ar = Array("Gereed", "Wacht op uitrol kantoor", "Afgehandeld", "Wacht op Uitrol")
Application.EnableEvents = False
With Target
If .Value = "Gereed" Or .Value = "Wacht op uitrol kantoor" Then 'Als in kolom K "Gereed" staat dan
If MsgBox("Review gereed melden? (Datum terugkoppeling is ingevuld!)", vbYesNo) = vbNo Then End
c00 = ar(Application.Match(Target.Value, ar, 0) + 2)
ActiveCell.EntireRow.Cut Destination:=Sheets(c00).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0) 'Zet de tekst in de laatste lege regel van blad2
ActiveCell.EntireRow.Delete 'De overgezette regel wordt in blad1 verwijderd
Sheets(c00).Columns("A:S").AutoFit 'Pas in Afgehandeld de kolombreedte aan, aan de tekst
End If
End With
Application.EnableEvents = True
End Sub