(vba) code terugknop nadat je op een hyperklink hebt geklikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmrm2610

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2022
Wie kan mij helpen:
In een pdf bestand heb ik een hyperlink gemaakt, als je hier op klikt ga je naar de desbetreffende locatie . Nu wil ik een knop hebben (bovenin de voetnoot) waar je op klikt dat je weer terug gaat waar je op de hyperlink hebt geklikt. Wie kan mij helpen.

hetzelfde principe als je op een website hebt om terug te gaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Knoppen in een kop- of voettekst zijn sowieso onbruikbaar, want niet aan te klikken. Je kunt hooguit dubbelklikken op de knop, en dan kom je in de koptekst. En daar houdt het op. Je zou hooguit op de betreffende tekst een hyperlink terug kunnen zetten. En dan nog: het systeem is nogal star en behoorlijk onbruikbaar, omdat je alleen naar vaste lokaties kunt terugspringen. Dus altijd naar dezelfde plek, en niet naar waar je vandaan komt.

Ik heb nu in de koptekst een tekstvak neergezet met hierin een hyperlink (via ontwikkelaars-> ActiveX-besturingselement). Is het mogelijk om een tekstvak te maken met hierin een vba code die ervoor zorgt dat je terug gaat naar de positie waar je op de hyperlink had aangeklikt. Uiteindelijk zet ik het word document om naar pdf

Ik heb een sneltoets gevonden. Als je in een pdf een hyperlink aanklikt, ga je naar de desbetreffende verwijzing. Wanneer je ALT+PIJLTJES TOETS LINKS inhoud ga je terug. Dit is precies wat ik wil. Alleen wil ik een knop maken dat je er op kan klikken, heeft iemand ideeën

Je kan in een pdf geen knoppen maken met een macro; het heeft geen programmeertaal. Wél dus sneltoetsen. Leg het uit aan de gebruiker (of jezelf) en gewoon onthouden. Of de gebruiker zet de inhoudsopgave aan, en klikt daar op. Je kunt nu eenmaal niet alles voorgekauwd krijgen in het leven :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan