VBA code verwijderen in een worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
165
Hallo allemaal,

in mijn excel-sheet staat een knop, en aan deze knop hangt in het worksheet een code:
Code:
Public Sub CommandButton1_Click()
zonder_formules
End Sub

"zonder_formules" verwijst naar codering die in een module staan heb.
Deze codering kopieert het volledige werkblad (oa. ook de knop) naar een nieuw bestand, doe een heleboel andere bewerkingen, en verwijder ik de knop (omdat ik deze niet meer nodig heb in mijn resultaat).
Tenslotte wil ik het nieuwe bestand opslaan als een .xlsx en niet als een .xlsm, maar ik krijg een foutmelding, doordat bovenstaande code nog steeds aan het werkblad hangt.

De volgende zaken kunnen niet worden opgeslagen in werkmappen zonder macro's: VB-project.
Als u een bestand met deze functies wilt opslaan, klikt u op Nee en kiest u vervolgens een bestandstype met macro's in de lijst Bestandstype.
Klik op Ja om het bestand op te slaan als een werkmap zonder macro's

Kan ik naast het verwijderen van "de knop", ook de achterliggende code verwijderen?


Of... bestaat er een manier om te programmeren dat ik op bovenstaande foutmelding automatisch "Ja" antwoord?
(edit: oja, DisplayAlerts staat aan, omdat ik wél de melding wil krijgen op ik eventueel wil overschrijven indien het bestand reeds bestaat...)


Voordat ik de knop maakte lukte alles, maar door deze 3 regels code lukt het niet meer om op te slaan als .xslx

Kan iemand me helpen?

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
zet displayalerts uit, maar maak een eigen controle of het bestand al bestaat:

Code:
if dir("G:\OF\nieuw.xlsx")<>"" then msgbox "G:\OF\nieuw.xlsx bestaat al"
 
bedankt voor de snelle reactie snb, maar ik zou graag effectief de melding krijgen of ik het bestand wil overschrijven, ja of nee...
Soms is het nodig, andere keren weer niet.
Dus met een messagebox ben ik weinig, gezien de bestandsnaam ook gecreëerd wordt in de codering...

Heb je nog een even snelle andere mogelijkheid in petto? *please please* :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan een messagebox kun je knoppen toevoegen. Kijk maar eens in de hulpbestanden van de VBEditor of anders in je VBA basisboek.
 
Volledig juist, als dit dé manier is, dan zal het wel lukken :)
Bedankt snb!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan