• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor genereren nieuwe bestanden op basis van selectie in Excel

pennings25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2024
Berichten
1
Beste Forum,

Periodiek rapporteer ik de resultaten van al onze locaties. Iedere locatie valt onder een projectleider. Er is een hoofdlijst met alle resultaten van alle locaties (en daarmee alle projectleiders). Iedere projectleider mag alleen de resultaten van zijn eigen locaties zien. Daarvoor maken wij losse bestanden en plaatsen deze in een alleen voor hem of haar toegankelijke map. Deze losse bestanden maken we nu handmatig door de projectleider te filteren en deze selectie vervolgens, samen met een extra tabblad op basis van de divisie waar hij of zij in zit, naar een nieuw bestand te kopiëren. Ik wil dit versnellen.

Omdat er ook uitzonderingen zijn (enkele projectleiders werken samen en ontvangen dus één bestand) had ik het idee om een tabblad met een lijst en selectievakjes te maken waarmee ik de projectleiders kan selecteren en de tabbladen die ik wil exporteren om vervolgens een macro te schrijven die op basis van de selectie de juiste gegevens naar een nieuw bestand exporteert.

Ik ben niet erg thuis in VBA, kan iemand mij helpen met het schrijven van een code die dit uitvoert? In de bijlage het voorbeeldbestand. Ik heb ook de gewenste uitkomsten laten zien, die zouden dan in een nieuw bestand terecht moeten komen.

Alvast bedankt. Bij onduidelijkheden hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld exporteren resultaten.xlsx
    27,4 KB · Weergaven: 4
Zet alle omzetgegevens in 1 tabel in 1 werkblad
Zet een aparte regel voor iedere projektleider in een projekt.
Zet een draaitabel, gebaseeerd op de omzetgegevens in werkblad 2

Gebruik in de macro een autofilter een filter pre pojekt, dan verschijnen in het filterresultaat alle projektleiders die een overzicht moetnen krijgen
Sla het werkblad met de gefilterde projektgegevens op als een PDF- bestand in de folder van alle projektleideres
Sla de automatisch aangepaste draatabel op al een PDF-bestand in de folder van alle projektleideers.

Het heeft pas zin een macro te maken als de gegevensstruktuur verstandig is: ergo slechts 2 werkbladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan