Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een incasso overzicht waarin de lease bedragen worden weergegeven per periode. in kolom A vanaf cel A3 staan unieke sleutels die hierin via een formule worden opgehaald vanuit een ander tabblad. Nu ben ik op zoek naar een VBA code die het volgende kan uitvoeren:
in cel A1 staat een unieke sleutel die via een VBA wordt gegenereerd
In cel B1 staat het leasebedrag behorend bij deze unieke sleutel
in cel C1 staat de incasso periode
In rij 2 staan vanaf kolom I de perioden
De VBA code zou nu de periode die in cel C1 wordt weergegeven moeten zoeken in rij 2 (bijvoorbeeld in cel C1 staat 1 dan zou Cel I2 in dit geval geselecteerd moeten worden. Vervolgens moet hij de cel selecteren die overeenkomt met de kolom waarin de periode staat die aangegeven wordt in cel C1 en de rij die overeenkomt met het unieke nummer in cel A1. In deze cel moet dan het leasebedrag worden gezet die in Cel B1 wordt weergegeven.
VB zie bijgevoegd bestand.
Hierin staat in cel A1: 66 DP TN 110729080 / in cel B1 staat � 171,75 / in cel C1 staat 12
Het bedrag van 171,75 zou in dit geval in cel T3 moeten komen te staan.
Ik hoop dat mijn uitleg tot dusver voldoende is.
Ik zie uit naar jullie oplossing
Met vriendelijke groet,
Ik ben bezig met het maken van een incasso overzicht waarin de lease bedragen worden weergegeven per periode. in kolom A vanaf cel A3 staan unieke sleutels die hierin via een formule worden opgehaald vanuit een ander tabblad. Nu ben ik op zoek naar een VBA code die het volgende kan uitvoeren:
in cel A1 staat een unieke sleutel die via een VBA wordt gegenereerd
In cel B1 staat het leasebedrag behorend bij deze unieke sleutel
in cel C1 staat de incasso periode
In rij 2 staan vanaf kolom I de perioden
De VBA code zou nu de periode die in cel C1 wordt weergegeven moeten zoeken in rij 2 (bijvoorbeeld in cel C1 staat 1 dan zou Cel I2 in dit geval geselecteerd moeten worden. Vervolgens moet hij de cel selecteren die overeenkomt met de kolom waarin de periode staat die aangegeven wordt in cel C1 en de rij die overeenkomt met het unieke nummer in cel A1. In deze cel moet dan het leasebedrag worden gezet die in Cel B1 wordt weergegeven.
VB zie bijgevoegd bestand.
Hierin staat in cel A1: 66 DP TN 110729080 / in cel B1 staat � 171,75 / in cel C1 staat 12
Het bedrag van 171,75 zou in dit geval in cel T3 moeten komen te staan.
Ik hoop dat mijn uitleg tot dusver voldoende is.
Ik zie uit naar jullie oplossing
Met vriendelijke groet,