• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor read only

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dashel

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Hallo beste forumleden!

ik ben dankzij verschillende forumleden geholpen aan een code om een ander werkblad te openen via VBA.
Code:
Workbooks.Open Filename:=
Nu wil ik dat deze code het werkblad als read-only opent: is dit mogelijk?

Groeten,

Dashel

Ja dit is mogelijk. En niet eens zo moeilijk.

RTFM ;-) (vrij vertaald: druk op F1) Zoek op Open.

Hi Wigi,

ik ben er zelfs mee bezig alleen ik weet niet hoe ik het in bovenstaande code moet toepassen.
HTML:
Opens a workbook.

expression.Open(FileName, UpdateLinks, ReadOnly, Format, Password, WriteResPassword, IgnoreReadOnlyRecommended, Origin, Delimiter, Editable, Notify, Converter, AddToMru, Local, CorruptLoad)
expression    Required. An expression that returns the Workbooks object.

FileName   Required String. The file name of the workbook to be opened.

UpdateLinks   Optional Variant. Specifies the way links in the file are updated. If this argument is omitted, the user is prompted to specify how links will be updated. Otherwise, this argument is one of the values listed in the following table

Heb geprobeerd om er ReadOnly achter de filename te zetten maar dat ging niet helemaal.

Dashel

Bijvoorbeeld

Code:
Workbooks.Open("C:\Mijnbestand.xls", ,True)

Wigi

Life can be so simple :-)

'k heb een dot watten in mijn hoofd en een neus vol (details niet geaccepteerd).
Richard

Hi Wigi,

ik heb het toegepast zoals jij zei, alleen geeft hij aan: Compile error: Expected: =
Waar moet ik de = dan neerzetten?

Dashel

Code:
dim wb As Workbook
Set wb = Workbooks.Open("C:\Mijnbestand.xls", ,True)

Wigi

Wigi!:D

Te gek Toppie hij doet het nu.
Kan je mij uitleggen wat en waarom je het zo moest doen?

Dashel

Je opent een variabele (wb) en wijst daaraan het geopende bestand toe.

Je kan vanaf die regel verder werken met wb, telkens als je iets met dat bestand wil doen in de code.

Wigi

Oke dan, nu weet ik hoe ik verder kan kijken.

Bedankt Wigi!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan